Danone ha donat "un "pas pioner a favor a la salut i benestar de les noves generacions", reformulant el 100% del seu porfolio infantil perquè compleixi els criteris nutricionals de l'Organització Mundial de la Salut (OMS) que, en el cas dels lactis, recomana un consum limitat de greixos i sucres-
Amb aquesta decisió, la companyia posa fi "al fet d'haver d'escollir entre el divertit o el saludable, entre el sucre o el sabor." Danone ha invertit un milió d'euros en els últims cinc anys i ha treballat de la mà d'un equip multidisciplinari de més de 20 professionals, per millorar nutricionalment el perfil dels iogurts favorits dels nens i nenes, amb focus en la reducció de sucres afegits.
Tots els iogurts de les marques Danonino, Actimel Kids i iogurt Danone per a nens compleixen ja els criteris nutricionals fixats per l'OMS. Concretament, en matèria de sucres totals, un total de 10 grams de sucre per cada 100 grams de producte, mantenint el mateix sabor que encanta els més petits sense afegir edulcorants artificials.
"En la vida, quan creus tenir totes les respostes, de sobte tens fills i et canvien totes les preguntes. Però quan ets pare la pregunta més difícil te la fas a tu mateix: ho estic fent bé? A Danone volem donar resposta a aquesta pregunta. El nostre compromís és que tots els nens i nenes tinguin una vida saludable, corregint amb això les elevades taxes de sobrepès i obesitat infantil que tant preocupen les famílies. Aquesta decisió és avui encara més visible, reafirma el nostre compromís amb la salut de les noves generacions i, en definitiva, ens situa com la primera companyia d'alimentació a Espanya que aplica aquest compromís en totes les seves propostes dirigides a públic infantil", va explicar Natalia Berenguer, general secretary de Danone Iberia.
"Fa temps vam ser ja pioners en l'ús de llicències infantils al nostre iogurt natural, un fet clau per oferir els nens i nenes opcions sense sucre afegit, igual de divertides i amb els seus personatges favorits, afavorint així que els nens i nenes acostumin el seu paladar a sabors menys dolços. Avui estem contents i orgullosos d'anunciar aquest gran pas, un dels molts més que vindran, perquè amb això resolem un deute pendent amb els pares que, d'ara endavant, tindran les coses una mica més fàcils amb l'alimentació dels seus fills", va assenyalar Berenguer.
La companyia destaca que aquest anunci marca una nova fita en el procés de reformulació de sucres afegits que Danone va iniciar el 2014 a tots els seus productes, per complir el seu compromís de millora constant dels perfils nutricionals de les seves propostes per a vetllar per la salut dels consumidors.
D'aquesta manera, des de fa 8 anys s'han realitzat avenços que han permès que la companyia hagi aconseguit reduir en un 30% el sucre afegit als iogurts i llets fermentades de consum diari. Un exemple d'això, el 2021, tota la gamma Danonino complia ja els criteris nutricionals de l'OMS. Avui, el 90% del porfolio de Danone a Espanya correspon a productes saludables de consum diari, a prop del 50% de les referències disponibles al mercat siguin sense sucres afegits i, 1 de cada 5, és iogurt natural -llet, ferments i res més- segment en creixement pel qual Danone aposta.
Comunicació
Danone també ha decidit promoure una comunicació en "positiu, responsable i transparent" alineada amb la reformulació del seu porfolio. La companyia vol contribuir així a impulsar un canvi cap a uns hàbits alimentaris més saludables, que faciliti als més petits no haver d'escollir entre el saludable i el que, als seus ulls, resulta més divertit.
"El repte entorn de la publicitat infantil no rau en el canal, sinó en el missatge. Com passa al món de l'educació, el món de la diversió forma part de l'aprenentatge durant la infantesa. Per això creiem que fer ús de la publicitat en positiu pot ajudar a impulsar un canvi que millori l'alimentació infantil", va indicar la directora de Corporate Affairs de Danone Iberia, Laia Mas.
En aquest sentit, Danone reivindica un model de corregulació "que posi la publicitat al servei de la salut i que contribueixi a incentivar el consum d'aliments saludables entre els més petits". Així mateix, va exposar que treballa de manera constant en la revisió i millora progressiva dels perfils nutricionals dels seus productes. "La innovació exerceix un rol clau en aquest esforç". Per això, inverteix cada any més de 5 milions d'euros en I+D per al desenvolupament de noves i millors fórmules.
"Fa més de 100 anys que innova i encapçala amb orgull un aliment -el iogurt- que s'ha convertit en una icona de salut. El nostre ampli coneixement en ferments i innovació ens permet oferir aliments cada vegada més simples i naturals. Per això, hem aconseguit reduir el sucre afegit sense comprometre la qualitat dels nostres productes, la seva naturalitat i el seu sabor", va manifestar Berenguer.