Un grup d'investigadors ha reexaminat un fòssil vegetal que es va trobar fa dècades a Colòmbia i ha descobert que no es tractava d'una planta, sinó d'una cria de tortuga fossilitzada. Davant d'aquesta confusió, han decidit anomenar-lo amb el nom d'un Pokémon, que es caracteritza per tenir una estètica meitat planta, meitat tortuga: Turtwtig.

Es tracta d'una troballa poc freqüent, ja que les closques de les tortugues joves són toves i no acostumen a fossilitzar-se bé. Entre les dècades de 1950 i 1970, un sacerdot colombià anomenat pare Gustavo Huertas va recol·lectar roques i fòssils prop d'un poble anomenat Vila de Leyva. Dos dels espècimens que va trobar eren petites roques rodones amb línies que semblaven fulles i les va classificar com si fossin una mena de planta fòssil. Ara, però, en un nou estudi publicat a la revista Palaeontologia Electronica, els investigadors que van tornar a examinar aquests fòssils "vegetals" han descobert que no eren plantes, sinó les restes fossilitzades de tortugues.

fosil pokemon
El fòssil de la cria de tortuga / Foto: Europa Press

Turtwig
El Pokémon 'Turtwig', meitat tortuga i meitat planta

"Va ser realment sorprenent trobar aquests fòssils", recorda Héctor Palma-Castro, estudiant de paleobotànica de la Universidad Nacional de Colòmbia. Els investigadors no culpen en cap cas al sacerdot de la mala categorització, ja que consideren que les closques trobades són molt similars a les plantes fòssils. Sobre el nom, els experts confirmen que han utilitzat el nom del Pokémon Turtwig per la seva característica de ser meitat tortuga, meitat planta. "En l'univers Pokémon et trobes amb el concepte de combinar dos o més elements, com animals, màquines, plantes. Així que, quan tens un fòssil classificat inicialment com a planta que resulta ser una cria de tortuga, immediatament et venen al cap uns quants Pokémon. En aquest cas, Turtwig, una cria de tortuga amb una fulla pegada al front", diu Palma-Castro.