Les dones no sempre ho han tingut fàcil en el món laboral. Ara, en ple 2021, el metro de Moscou ha contractat per primera vegada en tota la seva història, dones. El fet ha passat després que s'hagin introduït canvis en la legislació russa que fins ara prohibia contractar-les per aquesta feina. Construït en plena era soviètica, els trens van ser operats històricament per home perquè la feina estava inclosa en el registre del govern de feines considerades perjudicials per a la salut de les dones. 

La prohibició a l'accés de les dones per a aquest tipus de feina va ser àmpliament criticada i un decret del Ministeri de Treball, el passat mes de setembre, va reduir el nombre de professions exclusivament masculines de 456 a 100. La justificació que deia que conduir el metro era perillós és perquè implicava estar sota terra durant períodes molt llargs. Tot i això, va ser força criticat perquè, tot i no poder conduir-lo, sí que estava justificat que el poguessin netejar, o bé hi hagués venedores de tiquets o monitores de les escales mecàniques. 

El departament de transport de Moscou va dir que a conseqüència de l'automatització dels processos mecànics, l'operació de trens ja no estava "associada amb un esforç físic intens", segons recull el The Moscow Times. 

El registre anterior va ser aprovat l'any 2.000 i va prohibir a les dones treballar en la mineria, metal·lúrgica, però també en feines com conductor d'autobús, marinera, paracaigudista, mecànica i fins i tot fabricant d'instruments de vent. 

Russian Railways, que té el monopoli ferroviari del país, havia dit que aquest 2021 començaria a contractar dones com a conductores.