Cocunat, la marca nativa digital líder en cosmètica natural lliure de tòxics, ha obert The Beauty Experience by Cocunat, el seu primer espai físic al cor de Barcelona, ubicat a la Rambla de Catalunya 89, cantonada amb carrer Mallorca. L'establiment, de 170 metres quadrats, va més enllà de ser un punt de venda, i ofereix un espai on viure una experiència de marca 360º.

Cocunat, que va néixer inicialment com marketplace de cosmètica natural el 2013, va començar a produir i comercialitzar la seva pròpia línia de cosmètica a finals de 2017, i avui dia és la marca líder al mercat de la cosmètica natural a Espanya, i l'única que garanteix que tots els seus productes són 100% lliures de tòxics, sostenibles i vegans i no han estat testats en animals.

La marca espanyola de cosmètica natural i tòxic free s'instal·la a la capital catalana amb un espai totalment exclusiu i innovador

Com ja ho va fer en l'espai online al seu dia, amb l'obertura de The Beauty Experience, Cocunat pretén disrompre també al sector de la cosmètica retail. Després de l'impacte de la pandèmia als canals de distribució i en les tendències de consum, i quan la majoria de les marques aposten per millorar els seus canals digitals, Cocunat fa un pas en el sentit contrari, i com explica el seu CEO Sara Werner, "tornem a avançar-nos a les tendències de mercat, i proposem no només un espai de venda físic, sinó una experiència tecnològica i cosmètica innovadora i autèntica que permeti a les consumidores tocar i fer olor els productes, però també viure els valors de la marca i compartir experiències". Cocunat estima que passin pel seu Beauty Experience més de 10.000 persones en els propers tres mesos.

Cocunat (5)

The Beauty Experience by Cocunat ha estat concebuda com un store experiencial on les consumidores poden viure de primera mà els valors de la marca, provar els productes i viure experiències més enllà del canal online, el seu principal canal de comunicació amb els consumidors fins ara. Per a això, té previst posar en marxa accions com a masterclasses de rínxols o de maquillatge i xerrades relacionades amb la cosmètica natural. El mateix dia de la inauguració, la marca ha organitzat una Masterclass de rínxols amb Piña Rizada, pioneres del moviment curly a Espanya i ambaixadores de la marca, que ha generat una llista d'espera de més de 300 persones.

L'espai de The Beauty Experience by Cocunat es distribueix en una zona exclusiva per a rínxols, una altra de maquillatge, un espai per als seus productes corporals i diversos tocadors per provar la seva línia facial i tot el catàleg de la marca. En total, Cocunat compta amb més de 40 referències, totes elles fruit d'una intensa activitat de I+D i d'un profund coneixement del mercat que la marca obté gràcies a l'aplicació d'algoritmes predictius d'intel·ligència artificial. Gràcies a això, tots els nous productes tenen la seva fórmula patentada per la mateixa companyia, es converteixen en bestsellers des del primer dia i compten amb llistes d'espera de milers de persones.

Amb l'obertura de The Beauty Experience a Barcelona, Cocunat també vol posar a prova el comportament dels consumidors en l'entorn físic. Si bé ja tenia acords exclusius amb cadenes de perfumeria especialitzades com Druni o Douglas amb aquest mateix objectiu, Cocunat ara també aposta pel seu propi canal físic per conèixer els seus clients i poder entendre i escoltar les seves necessitats diàries, alhora que amplia la conscienciació sobre la importància d'una cosmètica segura, sana i saludable per a les persones, els animals i el planeta.

Cocunat (7)

Cocunat espera tancar l'exercici de 2021 amb uns resultats similars als obtinguts el 2020, quan va tancar amb 32 milions d'euros de facturació, experimentant un creixement històric del 800%. Precisament, l'objectiu de la marca per a 2021 és el de consolidar els resultats i preparar-se per al creixement futur, amb el rumb fixat en els 100 milions d'euros de facturació. L'empresa emergent, que va començar el 2020 amb 15 empleats, compta ara mateix amb més de 70 persones en plantilla i està treballant en la professionalització i la consolidació dels diferents àmbits del negoci.

L'empresa creada per Sara Werner i Ignasi Faus ja factura més del 62% en mercats internacionals, i compte amb els Estats Units com el seu segon mercat, seguit per la resta de països europeus. És per això que la pròxima Beauty Experience que la marca té previst obrir serà a Nova York. Al llarg de 2022, Cocunat també té previst entrar al mercat Xinès per continuar consolidant la seva estratègia d'internacionalització.

Sobre Cocunat Natural & Toxic Free

Cocunat és una marca de cosmètica natural lliure de tòxics que es proposa d'aconseguir un món millor, més segur i saludable a través dels seus productes. Fundada pels emprenedors Sara Werner i Ignasi Faus, Cocunat compta amb un avançat I+D que garanteix que tots els seus cosmètics són 100% TOXIC FREE, concepte en el qual són pioners. A més, tots els seus productes són vegans i PETA cruelty free, i els seus envasos i embalatges són totalment reciclables. Cocunat opera 100% des de Barcelona, on hi ha la seva seu, l'equip tècnic i de producció i tota l'activitat logística. Des d'Espanya, la companyia distribueix els mercats d'Europa i els Estats Units.