La startup 51Trips, fundada a Barcelona en 2020 pels joves  emprenedors Roger Planas i Armand Dalmau, de 27 anys, és una empresa pionera en el  sector travel-tech que presenta la primera i única aplicació mòbil amb la qual materialitzar els records d'un viatge en un àlbum totalment personalitzat. Aquesta nova plataforma, amb la qual  l'usuari pot narrar el seu viatge en temps real i amb tota mena de detall, irromp en el  sector travel com una solució pionera en el mercat. 

La startup 51Trips presenta una aplicació mòbil per crear un àlbum de fotos dels teus viatges

La marca es va inspirar a Islàndia, país al qual va viatjar Roger en 2018, i on decideix donar un  nou rumb a la seva vida per a intentar viure de la seva passió viatgera. En aquest viatge sent la  necessitat de congelar i perpetuar aquella experiència, però s'adona que no hi havia manera de  dur-lo a terme durant el viatge. Madurant la idea se li ocorre la creació d'una plataforma que permetés recollir aquestes experiències a través del relat en temps real per a tenir el posterior record. 

Roger és un exmotociclista d’elit que ha viatjat per tot el món i Armand compta amb una àmplia  experiència en el món de la startup. Les seves inquietuds, l'esperit viatger i la passió per la  tecnologia, els uneix a les poques setmanes que el Roger llancés un ecommerce de quaderns de  viatges i planificadors en format físic que, després de la seva experiència a Islàndia, va decidir  posar en marxa. A partir d'aquí van validar la seva idea d'eternitzar un viatge a través de la  narració i el record en temps real, fent realitat el projecte 51Trips. 

ArmandiRogerfundadors51Trips
Armand i Roger, fundadors de 51Trips/ 51Trips

"Avui dia es perden milers de viatges en les galeries dels telèfons mòbils perquè no existeix una  opció de crear un record palpable mentre es viu l'experiència. En tornar d'un viatge i a les rutines,  ja no tenim temps per a dedicar de 5 a 10 hores en la creació del record. A més, explicar avui el  que vaig fer fa quinze dies no és el mateix que explicar avui el que acabo de viure. Tot té molt  més context i, per tant, el record és més viu. També veiem que té més sentit si el viatge es pot  crear de manera col·laborativa amb diferents usuaris”, comenta Roger Planas cofundador  i CEO de 51Trips

Roger afegeix que: “després d'un temps en el qual la covid ha colpejat durament el  nostre sector, és el moment d'oferir una proposta innovadora i de valor per a portar el viatge a  un següent nivell. La gent es mor per tornar a viatjar, i quina millor solució que poder convertir  aquest viatge en un record al moment i per a tota la vida”. 

Primera app que crea un àlbum de viatge en temps real 

51Trips ha desenvolupat un model de negoci que li permet assumir un posicionament únic en el  mercat. Ofereix una nova manera de crear experiències de manera còmoda, estalviant temps  als seus usuaris i generant una experiència molt satisfactòria. L'app es pot descarregar a través de Google Play i App Store i té un desenvolupament tecnològic  que li permet crear un viatge anotant títols, dates, països i acompanyants.

VeneciaPexels
Fotografia de Venècia/ Pexels

Quan el viatge comença, els usuaris poden narrar-lo dia a dia, incloure visites, ubicacions, quilòmetres recorreguts, itineraris, moments destacats i resums de la jornada. Es pot previsualitzar tot en temps real i amb processos automatitzats. Tan sols és necessari dedicar pocs minuts al dia estalviant la tasca de crear-lo després de viure l'experiència. Completat el  viatge, es crea el Trip Book.

Amb aquesta aposta tecnològica la marca aconsegueix una gran  escalabilitat operacional perquè ofereix punts d'impressió per tot el món, i es pot enviar l'àlbum a qualsevol lloc del planeta.  Durant els primers dies de llançament de la nova versió de l'App, l'aplicació de 51Trips va aconseguir posicionar-se com l'onzena amb més activitat en Apple Store España, per davant  d'Ibèria o SkyScanner. 

Plataforma col·laborativa entre els viatgers 

51Trips proposa una App que també va dirigida a usuaris que comparteixen un mateix viatge i  que volen construir el Trip Book de manera col·laborativa. Poden participar en l'aplicació fins a vuit persones simultàniament des de diversos mòbils i comptes. L'aplicació es dirigeix a tota mena de perfils creant els seus àlbums de viatges persones que viatgen soles, en grup o en família, viatgers joves o d'edat avançada, per a viatges de tala o llarga  estada i per a tots els pressupostos. Si alguna cosa tenen en comú els usuaris de l'aplicació és la  seva passió per viatjar i la necessitat de perpetuar les seves experiències. 

ViajerosFurgonetaPexels
Viatgers dalt d'una furgoneta/ Pexels

Compromís amb l’ecosostenibilitat 

51Trips promou el viatge sostenible, buscant sensibilitzar l'experiència viatgera dels usuaris. La startup forma part de diversos projectes sostenibles ajudant a associacions que lluiten per  mantenir la integritat del planeta i dels éssers vius. Per a això, l'1% dels ingressos es destinen a  complir amb projectes socials i amb la finalitat de fer costat a petites organitzacions que  treballen per a fer d'aquest món un lloc millor. Així mateix, dona suport a la producció local  comptant amb col·laboradors que produeixen els Trip Books a tot el món. 

51 trips fomenta una filosofia de viatge basada en la sostenibilitat

World Comes First. Tots els projectes elaborats des de 51Trips procuren mirar cap a una direcció sostenible. A través de la iniciativa sostenible, World Comes First, 51Trips contribueix a un món  del viatge més sostenible i solidari, donant suport a causes a les quals es destina un percentatge de les seves vendes. 

CarreteraViajePexels
Paisatge d'una carretera amb una muntanya de fons/ Pexels

Desenvolupament i plans de creixement 

Creada amb una inversió inicial personal de 28.000€ i en plena pandèmia, 51Trips decideix centrar-se en la marca aconseguint en un any una comunitat en Instagram de 130.000 seguidors a Espanya i 33.000 a Itàlia.  L'any 2021, amb la pandèmia encara colpejant al sector, va obtenir una facturació de 200.000€  únicament de la comercialització de quaderns de viatge en format físic. En 2022, any en què la  companyia llança l'aplicació mòbil, es preveu superar els 700.000€ de facturació protagonitzats  per la venda de Trip Books a través de l'App, i superar els dos milions d'euros en 2023. 

51Trips ha aconseguit, en un any, 130.000 seguidors d'Instagram a Espanya

Els mercats principals en els quals posarà el focus la marca són Espanya, França, Itàlia i Mèxic, i  amb vendes en l’àmbit mundial. 51Trips ha crescut de manera exponencial, i preveu superar,  després d'estiu, els 150.000 viatges creats en la seva aplicació. 

GraficoEconomiaPexels
Gràfic/ Pexels

51Trips ha tancat recentment una ronda de finançament per valor de 400.000 euros. Amb el  70% de l'import recaptat augmentarà la tracció comercial a través del màrqueting i per implementar una estratègia multicanal que doni conèixer el producte. El 30% restant servirà per desenvolupar el producte i augmentar la plantilla de treballadors. 

La startup continua explorant nous vehicles d'inversió que li permetin seguir creixent i accelerar  en el seu procés d'internacionalització, ampliant la seva comunitat i promovent el viatge  sostenible.