El present i el futur del sector del comerç al detall centrarà la primera edició del Retail & Brand Experience World Congress (RBEWC), el nou esdeveniment organitzat per Fira de Barcelona que se celebrarà del 27 al 29 de maig al recinte de Gran Via. El certamen comptarà amb la participació d’un centenar d’experts, representants de marques internacionals, que debatran com l’eclosió digital està transformant un sector clau en l’economia. L’oferta del RBEWC es completarà amb una àrea d’startups i una zona expositiva les quals sumaran 120 empreses, així com dues rutes per establiments innovadors de Barcelona que mostraran les tendències que venen en l’àmbit del retail.

El nou esdeveniment comptarà amb un congrés, zona d’startups i exposició comercial

ropa tienda unsplash

Botigues que primer neixen online i que després s’assenten en el món offline; establiments de tota la vida que s’endinsen a l’univers  digital; marques que ofereixen experiències de compra singulars per diferenciar-se dels e-commerces; propostes que converteixen en premium productes quotidians. El món del retail i de la marca està vivint una autèntica revolució i Fira de Barcelona en vol ser partícip. Per aquest motiu, organitza la primera edició de Retail & Brand Experience World Congress amb l’objectiu de generar un diàleg enriquidor entre els principals actors d’aquest moment clau que serveixi per avançar les propostes de futur del sector. 

Tal com explica el director de Negoci Propi de Fira de Barcelona, Salvador Tasqué, “Retail & Brand Experience World Congress vol ser un esdeveniment global sobre la transformació del model de negoci de les marques i el retail i com aquestes afronten el repte de connectar amb els seus consumidors finals a través de tots els canals, ja sigui offline o online”.

De la seva banda, la directora del Retail & Brand Experience World Congress, Alba Batiste, assegura que “l’esdeveniment analitzarà el moment de revolució digital que viu el comerç des d’un punt de vista global, aplegant tots els protagonistes, tant els actors tradicionals com els nous, situant el consumidor al centre”.

Experiència de client i de marca, digital retailing i molt més

El Congrés reunirà alguns dels millors experts mundials d’aquest sector que abordaran l’impacte de la transformació digital en diferents entorns. El programa de la primera edició del Retail & Brand Experience World Congress pivotarà al voltant de sis temàtiques i vuit sectors a partir dels quals es desenvoluparan una cinquantena de sessions. Les temàtiques seran: experiència de client, omnicanalitat i digital, sector immobiliari, tecnologies de retail, personalització i nous models de retail i tendències. I els sectors: moda, gran consum, botigues departamentals i centres comercials, bellesa, electrònica, online, mobiliari i banca).

Entre el centenar de conferenciants que participaran en la cinquantena de ponències del RBEWC destaquen Scott Galloway, fundador de L2 Granter i autor d'un best-seller que dissecciona críticament els quatre principals gegants tecnològics actuals, qui parlarà sobre com la tecnologia està canviant l'experiència de compra. En la mateixa línia, els professors José Luis Nueno (IESE) i Bernd Schmitt (Columbia) compartiran la seva visió dels canvis que es viuran en un futur no molt llunyà gràcies a la realitat virtual, la intel·ligència artificial i la robòtica. Mentre que Fuencisla Clemares, directora general de Google Iberia, donarà a conèixer les solucions que posa a disposició dels retailers.

Hi haurà ponents representant empreses i marques com ara Puig, Alibaba, Carrefour, Casa Ametller, Dulcesol, Glovo, Havas, Muji, Nestlé Purina, Pepsico, Pernord Ricard, Renova, Santa Eulàlia, o Value Retail

Per la seva banda, Alex Cruz, president de British Airways, abordarà qüestions com el servei al consumidor, experiència de client o eficiència. Mentre que Juvencio Maeztu, director financer a Ingka (Ikea), desvetllarà la visió del futur de la multinacional sueca.

També hi haurà ponents representant empreses i marques com ara Puig, Alibaba, Carrefour, Casa Ametller, Dulcesol, Glovo, Havas, Muji, Nestlé Purina, Pepsico, Pernord Ricard, Renova, Santa Eulàlia, o Value Retail, entre d'altres.

Startups innovadores

La part congressual del RBEWC es complementarà amb una zona d’startups i una àrea expositiva amb la participació de 120 empreses en total. L’’Startup Village’ comptarà amb més de 75 companyies emergents, un 80% de les quals d’àmbit internacional provinents de països com els Estats Units, el Regne Unit, França o Israel, entre d’altres.

Entre les solucions innovadores que es mostraran al públic destaquen aplicacions per transformar botigues tradicionals en establiments intel·ligents; sistemes per conèixer al moment l’estoc del producte o càmeres per monitoritzar l’entrada de clients als establiments i les taxes de conversió, entre d’altres. D’aquestes startups participants, 24 prendran part dels ‘Next! Awards’ que premiaran les millors iniciatives en tres categories: digital, marca digital i tecnologia disruptiva.

ordenador startup - pixabay

Pel que fa a la zona expositiva, destaca la presència d’empreses com Sap, Cisco, Deloitte, Beabloo Accenture, Epson, Open Bravo, Asts Solum – Samsung, o Tiendeo, entre d’altres, així com d’institucions com Barcelona Turisme.

Botigues que marquen tendència

Així mateix, el saló ha organitzat, sota la denominació Barcelona Shopping Experience, dues rutes que englobaran cinc de les tendències actuals del retail: botigues online que salten a l’offline; propostes omnicanals; productes que tenen capacitat de projecció més enllà d’ells mateixos (ex: cervesa artesana); establiments asèptics que lideren la renovació en l’experiència de compra; i sostenibilitat.

Es faran rutes per botigues barcelonines paradigma de les tendències més actuals en retail

tienda -  unsplash

La primera ruta, engloba botigues de marques globals com ara Tous, Camper, B The Travel Brand. I la segona, establiments locals, com ara Kave Home, Casa Bonay, Si Vas Descalzo, Mercat de la Boqueria o Ametller Origen WTC.

Pel que fa al vessant del lleure, el RBEWC i Primavera Sound han unit forces per fusionar música i retail en el marc del saló. La promotora musical s’encarregarà de desenvolupar la festa de benvinguda dels congressistes al saló i la celebració oficial durant el segon dia. Així mateix, i durant els tres dies de l’esdeveniment portarà Radio Primavera Sound i alguns dels seus dj’s al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona.