Fins al setembre de 2020 a Espanya hi havia més de 20 milions de pòlisses de vida en vigor i només aquell any, es van pagar més de 1.275 milions d'euros en indemnitzacions. Aquestes dades posen de manifest que les assegurances de vida són un producte essencial que aporta protecció en cas de mort i també davant una situació d'incapacitat.

Malgrat tractar-se d'un producte popular i necessari, contractar una assegurança de vida acostuma a ser una tasca incòmoda, moltes vegades tediosa i per a súmmum, que sol arribar a les nostres vides sense un manual d'ús. Ningú no sap a priori quina quantitat necessita assegurar.

Des de Livetopic han donat amb la clau per facilitar la contractació d'aquest producte oferint recomanacions totalment personalitzades i adaptades a les necessitats reals de cada persona.

Les raons per les quals contractem assegurances de vida

A prop del 50% de les assegurances de vida es contracten únicament vinculats al deute amb un tercer, normalment el banc, ja sigui vinculat a la nostra hipoteca o a qualsevol altre préstec.

La consciència sobre la utilitat i la importància que ofereix comptar amb una assegurança de vida està augmentant, però encara es necessita informació per entendre un enrevessat sistema en el qual les grans entitats prioritzen els seus propis productes per sobre de les necessitats dels usuaris.

"Tots hauríem de tenir dret a rebre recomanacions que ens ajudin a assegurar el nostre futur. Les recomanacions de Livetopic estan a l'abast de tots per això son gratuïtes i totalment online", apunta Antonio Casal, CEO de Livetopic.

protda livetopic

La insurtech utilitza un sistema algorítmic basat en intel·ligència artificial que combina informació econòmica i la situació personal, laboral i financera de cada usuari per tornar la quantitat recomanada que cada un necessitaríem cobrir per poder assegurar el nostre futur.

La veritable utilitat d'una assegurança de vida

Una assegurança de vida és un producte pensat per protegir els nostres éssers estimats i fins i tot, a nosaltres mateixos davant una incapacitat. Però com hem vist, la majoria dels beneficiaris de les assegurances de vida són les entitats bancàries i aquesta no és una qüestió sense importància.

Els nostres ingressos no es destinen al 100% al pagament de deutes, sinó que serveixen per cobrir altres despeses imprescindibles per a la nostra unitat familiar, i fins i tot per poder estalviar de cara al futur.

Si un prestatari mor o pateix una incapacitat, els ingressos disminueixen considerablement el que sol provocar una disminució en el nivell de vida. Encara que el deute quedi saldat en el millor dels casos, és insuficient per cobrir altres despeses presents o futures (estudis dels nostres fills, estalvi...).

Una assegurança de vida ens ajuda a assegurar-nos que davant qualsevol eventualitat, estarem coberts almenys a nivell financer i podrem mantenir el nostre nivell de vida. A més, les pòlisses de vida ofertes per Livetopic juguen amb l'avantatge de comptar amb un preu molt atractiu. Aquesta és un dels grans beneficis que ens ofereix contractar una assegurança de vida que de veritat s'adapta a les nostres necessitats reals. Ens assegurem de pagar just el que necessitem, un preu just per la cobertura exacta.

Les teves necessitats com a focus central

La clau és començar per conèixer la nostra situació actual per tenir clar quines són les teves necessitats reals i, partint d'aquestes, Livetopic et dona una recomanació personalitzada perquè puguis assegurar el teu futur.

D'aquesta manera els usuaris tindran accés a l'assegurança de vida que realment necessiten, sabent quina capital assegurar i quina cobertura necessiten a l'hora de contractar aquest producte.

El procés de venda d'una assegurança de vida va més enllà del moment de contractació. A Livetopic tenen clar que acompanyar els clients en els diferents moments del procés és imprescindible. En cas de sinistre els contractants d'una assegurança de vida passen a enfrontar-se a un moment complex i ple de dubtes, per això, des de la insurtech s'encarreguen de guiar els seus clients aportant-los tot el suport necessari i oferint-los l'assessorament que necessiten perquè una vegada comptin amb una assegurança de vida, no hagin de preocupar-se per cap altre tràmit.

Canviar la perspectiva i centrar la venda d'assegurances de vida en una anàlisi de les necessitats reals de cada usuari és clau per a una comercialització transparent i desenvolupament d'un procés de venda diferencial respecte al qual fins ara es desenvolupa al mercat.