Després de l'acceleració dels e-commerces a causa de la pandèmia de la covid-19, sembla que tornem al punt de partida. I és que l'e-commerce no està fora del context de l'economia mundial: problemes d'abastiment, d'inflació, d'augment de despeses en posicionament de màrqueting... No obstant això, les empreses més eficients en e-commerce estan adoptant estratègies guanyadores.

En aquest context, al congrés internacional d'emprenedors South Summit, celebrat a Madrid entre el 8 i el 10 de juny, s'ha dut a terme una xerrada d'empreses que han sabut adaptar-se al context postpandèmic en què es troba l'e-commerce.  Sota el títol E-commerce strategies to boost profitability and efficiency, s'han abordat les tendències en l'àmbit del màrqueting digital que les corporacions més exitoses estan duent a terme.

Al congrés d'emprenedors South Sumit s'ha dut a terme una xerrada d'empreses e-commerce que han sabut adaptar-se al context postpandèmic 

Doncs bé, aquesta interessant ponència s'ha celebrat de la mà de Pepita Marin, Co Founder i CEO de We are knitters i Francesc Font, CoFounder i CEO de Incapto Coffee. Són dos empresaris d'e-commerce que han compartit el seu coneixement en la matèria, amb el suport de Daniel Rubio, Digital Strategy Lead i Accelerated Growth Lead de Google i de Diego Marcos, CoFounder de Paycomet, la plataforma de pagaments per a negocis digitals de Banc Sabadell. Tot plegat, moderat per Elena García, BStartup Advisor de Banc Sabadell. 

Obertura del South Sumit 2022

D'entrada, Daniel Rubio, especialista en estratègia digital de Google, ha recalcat la importància de potenciar l'automatització del màrqueting, ja que, segons ell, és la clau de volta. "En l'e-commerce és molt important saber treure rèdit de l'automatització, amb eines com ara Google Ads, ha explicat. I per fer-ho, segons Rubio, cal ser molt analític i saber anticipar-se. I ho ha exemplificat, tot assegurant que "el 59% del total de cerques comercials relacionades amb Black Friday ha tingut lloc en les quatre setmanes prèvies a aquest divendres". En aquest sentit, ha recomanat aprofitar aquests pics estacionals per arribar a nous clients. 

 "En l'e-commerce és molt important saber treure rèdit de l'automatització", ha explicat Daniel Rubio, tècnic de Google

D'altra banda, ha sintetitzat el paper clau de Google en el procés de compra online. "Volem ajudar els consumidors a descobrir contingut rellevant. Per aconseguir-ho, intentem que les cerques dels usuaris siguin cada cop més visuals i ràpides", ha asseverat. 

Al seu torn, Pepita Marin, cofundadora i CEO de We are knitters, un negoci online de venda de kits per teixir que avui factura més de 10 milions d'euros venent llana, ha exposat les claus de l'èxit d'un e-commerce des de la perspectiva de We are knitters.

Doncs bé, Marin ha subratllat la necessitat d'explotar les oportunitats de negoci internacionals a partir de les eines digitals de màrqueting digital que avui tenim a l'abast. "És molt important obrir-se al mercat internacional. Venem el 95% dels nostres productes fora d'Espanya. Els Estats Units, Alemanya, França i el Regne Unit en són els principals mercats, seguits d'Itàlia i Espanya", ha declarat.

"És molt important obrir-se al mercat internacional", assegura Pepita Marin, cofundadora de We are knitters

Marin ha afirmat que, a pesar del caràcter digital d'un e-commerce, no s'ha d'apostar només per la tecnologia, sinó que també és important explorar mètodes tradicionals de comunicació amb el consumidor.  Així, el contacte humà continua sent rellevant a l'hora de crear vincles amb els clients. I ho ha exemplificat amb el fet que We are knitters obrirà una botiga física al centre de Madrid. 

BancoSabadellSouthSummit
Espai del Banc Sabadell al South Summit/ Banc Sabadell

Diego Marcos, cofundador de Paycomet, la plataforma de pagaments per a negocis digitals de Banc Sabadell, ha posat èmfasi en la importància de conèixer el consumidor i segmentar el públic per tal de poder-lo retenir i mantenir.  "La informació sobre l'experiència de l'usuari és molt valuosa per poder millorar el servei", ha conclòs. 

"Cal conèixer el consumidor i segmentar el públic per tal de poder-lo retenir i mantenir", indica Diego Marcos, cofundador de PayComet

Com a coneixedor de les tendències d'e-commerce, ha recalcat que és clau crear una relació de compromís amb el consumidor. Segons Marcos, això només és possible si, a més del producte, l'experiència del pagament també és òptima. "Aportem solucions per obtenir una experiència omnicanal (compra en línia i presencial) amb tots els avantatges que això implica", ha comentat.

Finalment, Francesc Font, Co-Founder i CEO de Incaption Coffee, un e-commerce que ven les seves pròpies màquines de cafè i cafè en gra sota un model de subscripció o de compra directa, ha remarcat que el més rellevant per un e-commerce és el producte. I que el que diferencia un e-commerce d'un altre és el model de negoci. 

“Intentem que el client s’oblidi del procés de pagament i que centri la major part de la seva atenció en el nostre producte, una nova experiència amb el cafè", ha comentat. I ha afegit que "ens hem centrat en com podem canviar l’experiència del consumidor de cafè amb un producte nou".

“Intentem que el client s’oblidi del procés de pagament i que centri la major part de la seva atenció en el nostre producte", ha explicat Francesc Font, Co-Founder i CEO de Incaption Coffee

Amb tot, el cofundador d'Incaption Coffee ha comentat que, per un e-commerce, internet només és el canal i que és crucial adreçar-se directament al client. "Nosaltres ens comuniquem amb el client via Whatsapp i això ens permet obtenir feedback per millorar", ha declarat. I ha augurat que les marques del futur seran directes, transparents i sostenibles.