Per a molts barcelonins i catalans, l’espectacular patrimoni cultural, industrial i artístic de prop de Barcelona és conegut només en part. També els festivals, les festes i tradicions, monuments com esglésies i castells o rutes i excursions formen part d’un gran catàleg de punts clau per a tot el territori per gaudir de la natura i la cultura.

Un territori ric i divers entre el Pirineu i la Mediterrània amb més de 100 quilòmetres de costa, art, patrimoni cultural i una gastronomia reconeguda

La Diputació de Barcelona recull a la seva web de turisme "Barcelona és molt més" totes les informacions, propostes, agendes d’activitats, guies, etc. per a tota mena de visitants i d’interès.

1. Bagà i el massís del Pedraforca. Un llogaret del segle XIII perfectament conservat i un massís que és símbol dels Pirineus en un entorn natural ideal per practicar els esports de muntanya.

2. Rupit, Tavertet i la Vall de Sau. Pobles medievals de carrers empedrats i una plana amb extraordinàries perspectives, boscos frondosos i aigües abundants.

3. Cardona i la muntanya de sal. Un centre urbà presidit per un castell medieval i un jaciment salí explotat des de l’època romana.

4. Vic. A Osona, i entre el Mediterrani i els Pirineus, Vic té un ric patrimoni i un mercat d’origen medieval.

5. Sant Benet i Manresa. Un monestir mil·lenari a Sant Fruitós de Bages, eix d’un projecte que inclou art, natura i gastronomia, a prop de la medieval Osona.

6. Montserrat. Santuari, monestir i muntanya. Un dels eixos culturals de Catalunya.

7. Monestir de Sant Cugat. És un dels principals exponents de l’art medieval a Catalunya.

8. Terrassa i el Modernisme. Modernisme, esglésies romàniques, turisme industrial i gran vida cultural.

9. Sitges. A mitja hora de Barcelona, 300 dies de sol a l’any, 17 platges, art, cultura i gastronomia.

10. Castellers. Increïbles torres humanes que arriben als deu pisos d’alçada declarats patrimoni de la Unesco.

11. Cripta Gaudí de la Colònia Güell. Obra emblemàtica d’Antoni Gaudí, patrimoni de la humanitat, construïda en una singular colònia industrial del segle XIX a Santa Coloma de Cervelló.

12. Enoturisme. Cinc denominacions d’origen (DO): Penedès, Alella, Pla de Bages, Catalunya i Cava ofereixen experiències úniques a prop de la ciutat de Barcelona.