Estem acostumats a veure anuncis per televisió, escoltar-los per la ràdio, veure panells publicitaris a les parades del bus o del metro, però existeixen altres formes de fer arribar la teva marca al teu públic objectiu. Una nova forma més dinàmica, més atractiva i més efectiva és el Branded Content, una estratègia de màrqueting i publicitat.

Cada dia una persona rep entre 3.000 i 5.000 impactes publicitaris

La publicitat i les estratègies de màrqueting es troben sempre en constant evolució, adaptant-se als canals i fent el possible per arribar al seu públic objectiu.

Els professionals del màrqueting i de la publicitat asseguren que una persona que viu en una ciutat i que consulta els mitjans de comunicació, rep entre uns 3.000 i uns 5.000 impactes publicitaris diaris, el que suposa una xifra de més d’un milió d’impactes a l’any.

"El Brand Content es una eina per atraure audiències". Toni Segarra

El Branded Content és una forma d’anunci a partir d’un contingut de qualitat, treballat, amb l’objectiu de transmetre una experiència a l’usuari. En molts casos, els anuncis d’un producte que veiem per televisió o escoltem per ràdio, reben un feedback directe del consumidor, qui reacciona al moment comprant-lo o bé adquirint-lo però, com s’avalua l’eficàcia del Branded Content?

El passat dimarts, en les jornades de Medició i Creativitat de Branded Content que es van celebrar a la Torre del Banc Sabadell, BCMA (Branded Content Marketing Association) i IPSOS (Investigació de mercat), van presentar una nova metodologia per avaluar l’eficàcia d’aquest tipus de contingut: el Branded Content Suite.

Banc Sabadell - branded content

Com avalua el feedback de l’usuari el Branded Content Suite?

Aquesta metodologia es caracteritza per la simplicitat en el procés i l’efectivitat en als resultats. IPSOS aposta per mesurar el Branded Content a partir de tres eines adaptables a cada realitat:

  1. Branded Shift: determina la capacitat del Branded Content per construir marca. A partir d’un estudi quantitatiu online, s’avalua el potencial d’impacte de la marca de cada una de les diferents plataformes de Branded Content de forma homogènia a través d’una metodologia que supera les dificultats de trobar el suficient número d’exposats en cada una de les accions. 
  2. Engaging Community: és la fase del diagnòstic en profunditat. En aquest punt es realitza un estudi qualitatiu online que busca comprendre per què l’acció del Branded Content funciona, extraient les raons de la vinculació entre la marca i el lector i permet identificar millores a la plataforma, alineades amb les preferències dels consumidors.
  3. In Market: finalment es mesura l’abast de cada plataforma Branded Content, tant de la població general com del target específic i del retorn (ROI).

Banc sabadell - branded content

Sonia Rico, directora de Marketing Operatiu i Publicitat de Banc Sabadell, detallava que "el to és un tret fonamental a l'hora de comunicar i les marques, han construit llenguatges, tons", perquè en "la comunicació s'ha de pensar a llarg termini". La mateixa Rico explicava que "els consumidors estan avui construint marca i les crítiques a les xarxes, construeixen marca, son part d'ella".  

"Oferim als clients la inspiració i ajuda perquè puguin prendre les millors decisions financeres en funció als continguts que els hi proporcionem". Sonia Rico

La Vicepresidenta d’estudis i investigació de la BCMA Espanya, Margarita Ollero, comentava que “una de les principals barreres amb les que es troben les marques a l’hora de realitzar accions Branded Content, és la falta de mecanismes de mesura i de la seva eficàcia”. Respecte al Branded Content Suite, Ollero explicava que “per promoure el desenvolupament del mercat a Espanya, era necessari treballar en l’estandarització d’una metodologia que contribuís a analitzar quin ha estat l’abast, què és el que ha funcionat en cada campanya i com ha impactat en les marques”.

Toni Seijo, director de IPSOS Connect Espanya, assenyala que “IPSOS és un aliat per les marques, que les ajuda a mesurar i augmentar la forma en la que els mitjans, marques i consumidors connecten, a través de continguts que realment emocionen, grans estratègies de comunicació i la millor elecció dels suports, incloent noves eines com el Branded Content”. Seijo explica que per avaluar el Branded Content és important tenir en compte la qualitat del contingut, la plataforma on és exposat i la marca en sí. El mateix director de IPSOS Connect Espanya es pregunta; “El format del Branded Content que desenvolupes aprofita al 100% les funcionalitats i beneficis de les plataformes (àudio, vídeo, etc.) on el volem publicar?”. Un fet important a tenir en compte a l’hora de la seva realització i posterior avaluació, assenyalava.

"Les marques ja han entès que no s'ha de comprar audiències, se les ha d'atreure". Marc Ros

A continuació pots recuperar la presentació del projecte que es va portar a terme aquesta setmana a Barcelona per part dels seus representants: