Sota el lema "Posem els negocis a treballar", Bizbarcelona 2019 convoca a totes les persones emprenedores, startups, pimes i autònoms que conformen l'ecosistema empresarial de la ciutat a participar d'un esdeveniment referent i de demostrada eficàcia en el qual compartir idees i experiències, resoldre dubtes, ampliar la xarxa de contactes professionals i trobar recursos a mida.

El Bizbarcelona vol contribuir a fer realitat els projectes empresarials de les persones emprenedores i portar els negocis en funcionament a un nivell superior. Amb aquest objectiu se celebra del 12 al 13 de juny la novena edició de Bizbarcelona by Barcelona Activa que oferirà eines, formació i recursos a través de gairebé 200 activitats programades –entre conferències, presentacions, sessions d'assessorament i espais de networking– i una àrea comercial amb la participació de 70 expositors.

L'esdeveniment es focalitza en impulsar tota mena d'emprenedoria i el creixement empresarial

BizBarcelona - Fira de Barcelona

En aquesta edició, Bizbarcelona –que es trasllada al Palau 8 del recinte de Montjuïc- estructura les seves activitats entorn de tres blocs temàtics (Bàsics, Creixement i Tendències ) en funció dels interessos i la fase en què es trobin els projectes empresarials dels visitants. Així mateix, el saló també compta amb una àrea d'exposició on participen les entitats i institucions promotores, a més d'empreses amb productes, serveis i recursos per a emprenedors, pimes i startups, així com l'espai Bizfranquicies on exposen consultores i ensenyes que busquen ampliar la seva xarxa comercial a Catalunya.

El director de Bizbarcelona, Aleix Planas, subratlla que "l'esdeveniment és l'essència de l'ecosistema emprenedor i empresarial de la ciutat, capaç de transmetre la innovació, l'actitud i els valors necessaris per impulsar i posar al dia els negocis".

Tres eixos temàtics

Aquest any, sota l'epígraf Bàsics es concentraran totes les eines, serveis, tallers, conferències i activitats per a qui persegueixin materialitzar idees de negoci o busquin fórmules d'autoocupació.

Les ponències tractaran temes com els errors a evitar a l'hora d'emprendre; els passos per obrir una empresa en 48h; formes d'emprenedoria; ajuts fiscals; novetats legals per a autònoms; el coworking i la incubació d'empreses; l'emprenedoria social; o eines per a cooperatives, entre molts d'altres.

Al bloc dedicat al creixement empresarial, s'abordaran, per exemple, temes relacionats amb el finançament, l'obertura a mercats internacionals, captació de clients, transformació digital, la innovació en gestió, valors i cultura empresarial, la incorporació i retenció del talent, economia social, economia circular, entre altres. L'objectiu és oferir informació pràctica que les pimes en funcionament puguin aplicar en el seu dia a dia per impulsar la seva activitat.

BizBarcelona

Finalment, hi haurà un important apartat de conferències dedicat a les tendències que vénen i que marquen el naixement i el desenvolupament dels negocis. Es tracta d'identificar i analitzar els últims canvis tecnològics, socials, urbans, de consum que s'estan produint, així com qüestions relacionades amb la sostenibilitat, l'economia social, la RSC, el màrqueting i la comunicació digital, la transformació digital que hi són la cultura empresarial.

Aquest és un dels espais amb més seguiment ja que reuneix els conferenciants més destacats. Aquest any destaquen Josep Coll, fundador de Xarxa Points i president fins a 2018, Alicia Asín, CEO de Libelium, Alex López, professor de social selling; Pablo Foncillas, expert en innovació empresarial i màrqueting; Olga San Jacinto, directora de Google Amèrica (2012 – 2018); Genís Roca, expert en transformació digital, juntament amb la periodista Milagros Pérez Oliva; Jesús Vidal, Goya al millor actor revelació per la pel·lícula Campeones; o Donna Pace consultora i experta en "Pensament Lateral".

Assessorament personalitzat i networking

Així mateix, Bizbarcelona explicarà amb 40 espais de mentoring i assessorament a càrrec de persones expertes i tècniques de diferents entitats vinculades a l'emprenedoria i la gestió empresarial que atendran de manera personalitzada als assistents. També l'espai BizExporta, dedicat al foment de la internacionalització orientarà a les pimes que es plantegin el salt a l'exterior o la implementació a nous mercats. En tots ells hi ha la possibilitat de sol·licitar cita prèvia a través del web del saló o bé presencialment durant els dies de celebració.

El networking, la concentració de propostes i la diversitat de temes són molt valorats pels visitants

Biz Barcelona networking - Fira de Barcelona

D'altra banda, a més de la concentració de propostes i la gran diversitat de temes que s'aborden en l'esdeveniment, el networking és un dels aspectes més ben valorats cada any pels visitants del Bizbarcelona. En aquesta edició se celebren 16 activitats pensades per ampliar la xarxa de contactes professionals i trobar socis, col·laboradors o clients. Destaquen el networking multisectorial de l'Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya on participen membres de més de 80 corporacions professionals; les trobades que organitza el Centre de Reempresa de Catalunya per facilitar la transmissió empresarial de negocis en funcionament; el Networking one-to-one de PIMEC entre professionals i empreses de diferents o un pitch competició de startups que convoca Encomenda Smart Capital, juntament amb Conector Startup Accelerator, a més d'un mercat de talent, entre les altres.

Àrea expositiva

I entre conferències, activitats i espais d'assessorament i networking, Bizbarcelona 2019 reuneix en la seva àrea expositiva els estands d'entitats promotores vinculades a l'ecosistema emprenedor i al teixit empresarial, així com altres institucions i empreses que ofereixen recursos, productes i serveis útils en la gestió diària de qualsevol negoci. En aquest sentit, es poden trobar des de consultories de gestió del talent, lloguer de vehicles per hores o agències de comunicació i màrqueting, fins a centres de coworking, informàtica, sistemes i telecomunicacions per a empreses, solucions per a la identificació, traçabilitat i localització d'actius, companyies d'assegurances, programes de gestió de nòmines, gestors en línia, passant per col·legis professionals, centres de formació o associacions.

Comptarà amb 130 conferències, més de 40 punts d'assessorament, 16 activitats de networking i 70 expositors

Biz Barcelona exterior - Fira de Barcelona

Per la seva part, l'espai Bizfranquicias agruparà els estands de diferents marques franquiciadores. Supermercats de proximitat, cerveseries, gelateries, dolços i llaminadures, perruqueries low cost, centres d'estètica, gimnasos, trasters són alguns dels conceptes de negoci participants. També exposen les principals consultores que presenten una variada cartera de franquícies en àmbits com l'alimentació, l'hostaleria i la restauració, la moda, les botigues especialitzades i els serveis.

Amb tot, el director de Bizbarcelona, Aleix Planas, assegura que l'esdeveniment "tracta d'oferir, amb un enfocament molt pràctic, continguts i espais útils a emprenedors i petits empresaris, a més de solucions reals perquè els negocis puguin créixer de forma àgil i eficaç".

Bizbarcelona by Barcelona Activa està promogut per l'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, CaixaBank, la Diputació de Barcelona, PIMEC, la Cambra de Comerç de Barcelona i l'Àrea Metropolitana de Barcelona, i compte amb la col·laboració de més de 130 entitats que formen la BizCommunity, les quals aporten continguts i difonen les activitats de l'esdeveniment.