El Banc Sabadell, amb la col·laboració de la UB, impulsa la segona edició del Sabadell International Business Program amb l’objectiu d’ajudar les companyies a desenvolupar els seus projectes d’expansió internacional.

Aquest programa formatiu, que té la col·laboració de l'Institut de Formació Continua-IL3 de la Universitat de Barcelona, es va posar en marxa l’any passat amb un gran èxit de convocatòria i d’acollida per part de les empreses que hi van participar. Durant sis mesos, professionals experts en la matèria ensenyen coneixements relacionats amb els requeriments economicofinancers, logístics, de màrqueting i normatius que han de seguir les empreses que decideixen travessar les fronteres per conquerir nous mercats.

“La nostra empresa es troba en un procés d’internacionalització i Banc Sabadell ens va oferir la possibilitat de participar en el Sabadell International Business Program. Vam acceptar perquè ens va semblar adequat i vam considerar que era un bon moment per començar”. Així descriu Manuel Manzano, soci fundador d’Accessus Plataformas Ascendidas, empresa de l’Hospitalet de Llobregat que fabrica bastides per fer treballs en altura, l’experiència en aquest programa. També com ell, directius de 69 companyies han format part del curs que va començar a l’octubre.

Directius de 70 companyies participen en un curs que es desenvolupa durant sis mesos en sis ciutats del país

Quan el Banc Sabadell es va proposar crear aquest curs per ajudar els seus clients ho va fer basant-se en els seus valors corporatius: generar una experiència de client diferencial aportant un plus en la seva relació. Tal com afirma el director de Negoci Internacional de Banc Sabadell, Carles Dalmau, “som una entitat financera que des dels nostres orígens sempre ha donat suport a les empreses. Coneixem bé les seves necessitats i entenem que els nostres serveis han d’anar més enllà del perímetre bancari. Avui dia sortir a l’estranger no és una conveniència sinó una necessitat de qualsevol companyia que vulgui ser competitiva. Per això tenim clar que les hem d’acompanyar allà on vagin”.

Dalmau també afegeix que “el mercat no té en compte les fronteres i que avui, més que mai, l’oportunitat de negoci és mundial. Si volem que les nostres empreses competeixin amb garanties en qualsevol país és important donar-los tota la informació i formació perquè desenvolupin els seus plans de negoci amb èxit”.

El Sabadell International Business Program també 'online'

En la segona edició del programa, el Banc Sabadell ha incorporat una novetat i és que a més de les ciutats de Barcelona, Madrid, València, Bilbao, Vigo i Sevilla, el curs també es pot fer via digital a través de negociointernacional.bancsabadell.com i així seguir les evolucions del curs que es fa de manera presencial.

Més inversió en internacionalització

El Sabadell Internacional Business Program no és l’única iniciativa que ha posat en marxa el banc per ajudar les empreses en els seus processos d’internacionalització. Un altre dels programes més coneguts i amb més èxit de l’entitat és Exportar per créixer, que fa sis anys que té la col·laboració de partners de referència com són: Garrigues, Arola, Cesce, Esade, Amec, Aenor i Cofides. Aquest projecte també té per objectiu fomentar i facilitar l’exportació entre les empreses espanyoles a partir d’un innovador conjunt d’eines online, serveis d’informació especialitzats i organització de taules de debat per tot el país, per les quals ja han passat prop de 5.000 companyies.

L’acompanyament a les empreses que du a terme el Banc Sabadell fa que avui dia sigui el banc de referència de l’empresa espanyola. El 65% de les organitzacions trien treballar amb l’entitat que presideix Josep Oliu per desenvolupar els seus plans d’expansió.

Des de principis d'any el banc ha captat prop de 8.000 clients de negoci internacional i exportació. “Quan algú decideix sortir de casa i visitar nous llocs, sempre agraeix que algú faci de guia i que expliqui tot allò que es pot trobar i optimitzar la seva visita”; és precisament aquesta visió la que té el Banc Sabadell respecte a qualsevol empresa que treballa en els mercats internacionals.