El Banc Sabadell fa un pas endavant cap a la transformació digital. L'entitat treballa amb l'objectiu de millorar els seus serveis financers, ampliar els canals online i invertir i donar suport a les start-ups tecnològiques. A més, col·labora i crea sinergies amb organitzacions per donar llum a plataformes com Bizum (una solució de pagament per mòbil) o Red Lyra (el primer gran consorci de blockchain a Espanya). A partir d'ara el Banc Sabadell afegeix un pla d'acció per acompanyar les empreses en la seva transformació digital.

El Banc Sabadell activa un pla d'acció per acompanyar les companyies en la seva transformació digital

Per aquesta raó l'entitat que presideix Josep Oliu acaba d'activar un pla d'acció per acompanyar les empreses en la seva transformació digital de manera individualitzada. "Aquesta transformació és el veritable repte per a totes les empreses. Per això volem que els nostres clients ens vegin com a alguna cosa més que un banc, un partner disposat a acompanyar-los en els seus desafiaments digitals perquè siguin més competitius en els seus negocis", comenten des del Sabadell.

josep oliu

Una nova figura: el director de Digitalització d'Empreses

El rol del nou director de Digitalització és ajudar els clients a fer servir les funcionalitats digitals que el banc posa a la seva disposició. "Ho farem de manera personalitzada, ajustant-nos a la seva casuística i utilitzant recursos innovadors com ara xats proactius perquè percebin un servei pròxim i de qualitat", asseguren des del banc.

El Banc Sabadell implanta a la xarxa d'oficines la figura del director de Digitalització d'Empreses

El pla d'acompanyament digital pretén ampliar el focus amb l'objectiu que l'entitat s'erigeixi també en un assessor transversal perquè les empreses que no hagin fet el salt digital o que trobin dificultats per fer-ho tinguin en el Banc Sabadell el seu millor aliat.

Aquest consultor professional, coneixent les singularitats dels seus clients, sabrà aconsellar sobre el que s'ha de fer per optimitzar i transformar el seu negoci en àmbits com l'e-commerce, explotació de dades, posicionament en màrqueting digital o ciberseguretat.

caixer Banc Sabadell ACN

La iniciativa Compromís Empreses

El nou enfocament del Sabadell sorgeix del programa Compromís Empreses, una iniciativa també pionera al sector que l'entitat va posar en marxa fa quatre anys. Des d'aleshores el banc assumeix un conjunt de compromisos irrenunciables amb els seus clients, entre els més coneguts, el de donar resposta a qualsevol sol·licitud de préstec en un període màxim de set dies.

Un altre pilar d'aquesta iniciativa és acompanyar el client en els processos de digitalització. "Ens hem proposat de fer un nou salt qualitatiu en els nostres compromisos amb les empreses. Per això volem que el nostre pla d'acompanyament digital adquireixi més recorregut en el futur", puntualitzen des del Banc Sabadell.

banc sabadell seu sant cugat BSABADEL

Una de nova era: el desafiament 4.0

La indústria 4.0 és un veritable desafiament per a les companyies espanyoles. "Espanya és la cinquena economia d'Europa. Tanmateix, cau al lloc 14 de la UE quan se n'analitza el grau de desenvolupament digital. Hi ha molt de camí de millora al davant. Al Banc Sabadell fa temps que treballem la digitalització dels nostres processos. Aquest know how i aquesta experiència, que hem anat acumulant els últims anys, els podem bolcar en positiu als clients", argumenten els seus responsables.

El mòbil i la tablet són els tòtems de l'economia present

El grup Banc Sabadell té 4,7 milions de clients digitals, i un 18% del total de les seves vendes a Espanya s'emmarquen en l'entorn en línia. El mòbil i la tablet són els tòtems de l'economia present. Segons un estudi de Funcas i KPMG, un 81% de les entitats financeres apunten que la digitalització i l'orientació al client són els eixos més rellevants en els seus plans estratègics.

L'entitat que presideix Josep Oliu té clar que el nou paradigma bancari ha de combinar la innovació tecnològica amb el factor humà

"La tecnologia facilita l'accés dels clients al banc i el factor humà ajuda a estrènyer les relacions i incrementar la confiança", afirmen a l'entitat per entendre per què el director de Digitalització d'Empreses treballa a la xarxa comercial i no des d'un departament de serveis centrals podent gestionar els clients a distància.

Banc Sabadell EP

"El contacte amb el client continua sent molt important. Es creen empaties que en altres entorns costaria. El client, per a certs temes, necessita veure algú amb cara i ulls, algú que constitueixi el seu referent. I si parlem d'acompanyar-lo ens referim al sentit més literal del terme: ser a prop d'ell i anar a casa seva quan sigui necessiti. Tot això és un plus que ens valoren i que hem de continuar potenciant per diferenciar-nos de la competència", conclouen els de Sabadell.