El veler de fusta més gran del món, el Götheborg de Suècia, ha atracat al Port Vell de Barcelona aquest dijous a les 10 hores, en una aturada en el seu viatge entre Europa i Àsia. És la primera vegada que aquesta embarcació visita Barcelona, "estem molt contents de poder atracar en aquesta ciutat tan interessant i bonica, que a més té un clima idoni per passar l'hivern", ha declarat la directora d'expedició del Götheborg de Suècia, Kristoffer Bennis. 

La nau va sortir de Göteborg el passat 8 de juny, i al llarg de la seva travessa fins a arribar a la ciutat comtal, ha navegat pel Mar Bàltic i les costes del nord d'Europa abans de continuar cap al Mar Mediterrani. L'embarcació, que té previst arribar a la seva destinació final, Xangai, el setembre de 2023, romandrà a Barcelona tot l'hivern, fins al març del 2023, quan continuarà la seva ruta per Àsia. 

El veler Götheborg de Suècia al Port de Barcelona / EFE

Es podrà visitar entre el 27 i el 30 d'octubre 

Entre el 27 i el 30 d'octubre, l'embarcació, que estarà a ple rendiment, es podrà visitar i tindrà tota la tripulació a bord, i entre els mesos de novembre i març, el veler estarà obert al públic els caps de setmana. El preu mitjà de l'entrada, que es podrà comprar a través de la web www.gotheborg.se, i serà de 15 euros per persona. A bord de l'embarcació hi ha un guia, els mariners de coberta estan estacionats per tot el vaixell per respondre preguntes en anglès. La visita té una durada d'entre 45 minuts i una hora. 

L'embarcació Götheborg és una rèplica a grandària real d'un vaixell del segle XVIII, que era propietat de la Companyia Sueca de les Índies Orientals que es va enfonsar als voltants de Göteborg el 1745, en tornar del seu tercer viatge a la Xina. El 1984 es va iniciar l'excavació marina del vaixell original i un any després es va començar la construcció d'un nou 'Götheborg', que va acabar vuit anys més tard, el 2003, quan va tornar a sortir a navegar. 

La ruta del Göteborg

El vaixell estarà a Barcelona tot l'hivern, fins a març de 2023. A la primavera l'embarcació entrarà al canal de Suez, en direcció cap al Mar Roig i Djibouti. Després de creuar l'oceà Índic, el vaixell arribarà a l'Índia. A l'Índia, comença la gira a l'Àsia oriental i Götheborg amb la tripulació es dirigirà ara a destinacions com Singapur, Vietnam, Hong Kong i finalment la Xina. 

L'interior del vaixell

Hi ha tres cobertes senceres al vaixell: una coberta inferior, una coberta superior i una coberta meteorològica. A més, la popa té una coberta de cabina i un solàrium. Per fer que el casc sigui impermeable, cada tauló té una obertura en forma de falca, una junta, a la qual es posa el lli asfaltat. Això no només fa que el casc sigui impermeable, sinó també més resistent i fort. 

Hi ha un total de 16 quilòmetres de juntes a la coberta i entaulament. Tenint en compte que una persona experta calafatejava 40 metres al dia, es podia entendre que es tractava d'una operació que requeria molt de temps i que requeria resistència.