Max Verstappen ha tornat a entrar amb força en la lluita pel Mundial. En les quatre últimes cites ha recuperat 64 punts sobre Oscar Piastri: tres victòries, un segon lloc i un triomf en la cursa esprint. Ara és a 40 punts del líder, amb cinc grans premis i dos esprints encara per disputar-se. Aquesta recuperació no és casual: millores tècniques (amb el nou sòl estrenat a Monza) i canvis en el plantejament del cotxe —prioritzant les sensacions del pilot— han tornat a donar a Verstappen el marge per competir en cada cap de setmana. 

Max Verstappen, al GP de Monza / Foto: Europa Press
Max Verstappen durant el GP de Monza / Foto: Europa Press

Què li cal exactament a Verstappen per ser campió del món?

Les opcions de Verstappen són reals, però molt exigents. Amb les puntuacions vigents (25 punts per la victòria a la cursa, 18 pel segon, 15 pel tercer i 8 punts per guanyar un esprint), el neerlandès pot arribar a sumar fins a 141 punts més si guanya totes les proves restants —arribant teòricament als 447 punts totals.

Perquè matemàticament li surti el títol amb menys dependència dels rivals, la combinació ideal seria: victòries en totes les curses restants i triomfs en els dos esprints, sumades a petites fallades puntuals de Piastri (per exemple, una sola tercera posició d’Oscar en lloc d’un segon) que permetrien a Max superar-lo per pocs punts. En resum: per tenir opcions reals necessitarà cinc caps de setmana perfectes i alguna ensopegada dels McLaren.

Classificació actual del Mundial de Fórmula 1
Posició Pilot Escuderia Punts
1r Oscar Piastri McLaren F1 346
2n Lando Norris McLaren F1 332
3r Max Verstappen Red Bull Racing 306
4t George Russell Mercedes 252
Charles Leclerc Ferrari 192

 

On pot guanyar Verstappen punts clau? 

Algunes cites del calendari juguen a favor de Red Bull i de Verstappen. En el pla pràctic, Mèxic i Brasil apareixen com a escenaris propicis: circuits on la potència i la gestió dels neumàtics, combinat amb la capacitat de mànega de Max, poden donar-li avantatge. També queda la cita final a Abu Dhabi, sempre decisiva quan la diferència és estreta. A més, la pressió interna a McLaren —amb Piastri i Norris separats per només 14 punts— podria provocar decisions o errors que beneficiïn el tercer classificat.

La mentalitat de Verstappen, clau al final del Mundial

Més enllà del cotxe, Verstappen compta amb una qualitat diferencial: saber treure el màxim fins i tot quan el monoplaça no és el referent de la graella. Això ja s’ha vist aquesta temporada: sense tenir el cotxe més ràpid, ha maximitzat oportunitats i ha minimitzat pèrdues. A més, la direcció tècnica amb Laurent Mekies ha optat per ajustar el monoplaça segons les sensacions del pilot, cosa que ha ajudat a estabilitzar el rendiment. Ell mateix ho ha resumit: “Hem entès millor el cotxe i cada cap de setmana intentem ser perfectes.” Aquesta mentalitat —sumada a la seva capacitat per aprofitar oportunitats— és la clau en una recta final tan oberta.

Max Verstappen / Foto: EFE
Max Verstappen després de guanyar el GP dels Estats Units / Foto: EFE

Tot i la bona ratxa, la realitat és dura: no depèn només d’ell. Si Piastri i Norris mantenen rendiment i eviten errors, Max necessitarà situacions molt concretes per guanyar el títol. A més, qualsevol problema mecànic, sanció o imprevist pot enterrar la remuntada. Per tant, la seva estratègia és doble: ser perfecte i esperar la mínima errada rival. La remuntada de Verstappen és possible perquè el pilot ha demostrat la capacitat d’extraure rendiment quan cal. Matemàticament, encara hi és; esportivament, depèn d’una cadena de resultats impecables i d’algun sotrac per als McLaren. Si aconsegueix mantenir la forma i treure el màxim dels circuits favorables, la Fórmula 1 podria presenciar una de les remuntades més memorables de la seva història.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!