La quarta convocatòria de vaga al Metro en menys de sis mesos que portem de 2016 comença a escalfar de valent els ànims dels usuaris. La majoria carreguen contra els horaris de la vaga i, tot i entendre els motius que porten els treballadors de TMB a fer-la, no troben just que es la portin a terme en hores punta perquè la conseqüència directa perjudica el treballador. 

Alguns s'ho han pres amb humor i han reptat els treballadors a fer una vaga a la japonesa, és a dir, a treballar més de l'habitual per augmentar la producció i propiciar a una caiguda en picat dels preus del transport.

Altres han carregat contra les ja constants convocatòries de vaga i han posat de manifest que els treballadors del Metro cobren una mitjana de 38.000 euros mensuals.

Hi ha hagut qui, amb ironia, ha deixat anar que si en català la interrupció de l'activitat laboral per part dels treballadors es diu vaga, "ja se sap què són [aquests treballadors]".

Molts usuaris, empipats, han emplaçat els treballadors del Metro a no "molestar" els altres. 

Altres han anat més enllà i han enviat a "pastar" els impulsors de la vaga.

També hi ha hagut usuaris que s'han mostrat indignats per haver de pagar el bitllet en un dia de vaga en què els serveis no queden garantits. Alguns s'ho han pres amb humor i han informat directament TMB que no pensaven pagar.

Altres s'han queixat perquè, en no saber que avui hi havia vaga, han comprat targetes per poder anar a la feina.

Moltes de les crítiques han anat dedicades a l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, que l'han emplaçat a agafar el Metro a l'hora de la vaga i viure a la seva pròpia pell com es viatja en aquestes condicions.

Hi ha hagut qui atribueix la vaga i els aldarulls de Gràcia directament al govern de Colau.

Finalment, algun usuari ha aprofitat l'ocasió per beneficiar-se de la vaga compartint una promoció d'una coneguda aplicació de taxis, amb què les dues parts hi guanyen diners.