Amb l’arribada del mes de setembre i el retorn de les rutines laborals, aquest dilluns s’ha recuperat per al servei el tram de l’L4 del Metro de Barcelona entre les estacions de Verdaguer i Maragall, fora d’ús des del passat 25 de juny, un tall que s’ha aprofitat per canviar la tradicional superfície de via amb balast per una de moderna amb plataforma de formigó. Amb tot, i tal com estava previst, no serà fins al proper dilluns, 8 de setembre, quan les obres es donaran per finalitzades i es restablirà tot el servei de l’L4 i de l’L11, que també està afectada.

De fet, durant aquesta setmana encara hi continuaran tres estacions sense ús i dues més amb servei parcial. Les que continuen tancades al públic són les de Llucmajor (L4), Via Júlia (L4) i Trinitat Nova (L4 i L11), per bé que aquesta última si dona servei a l’L3, que no s’ha vist afectada en cap moment. Per la seva banda, les estacions de Maragall (L4) i Casa de l’Aigua (L11), donen servei parcial, en el cas de Maragall -a banda de l’L5, que no ha tingut cap afectació-, aquesta estació es converteix en cap i cua de l’L4 durant una setmana, enllaçant amb l’altre extrem de la línia, a La Pau. Pel que fa a Casa de l’Aigua, continua el seu rol de cap i cua de l’L11 assumit a l'inici de les obres, enllaçant amb Can Cuiàs.

Es manté el bus llançadora

Per donar servei al tram que continua afectat, durant aquesta setmana es manté el servei de bus llançadora, però ara amb una versió més reduïda, entre Casa de l’Aigua i Maragall, a diferència de l’anterior fase, on connectava Casa de l’Aigua amb Verdaguer. Tot plegat implica que els usuaris de les estacions que continuen afectades encara veuran els seus desplaçaments alterats durant una setmana més. Aquest bus llançadora fa el recorregut amb parada a les estacions fora de servei. De fet, la millora de la situació amb l’obertura del tram Maragall-Verdaguer ha agafat per sorpresa alguns dels usuaris del bus llançadora, que no tenien previst haver de baixar a Maragall per agafar el Metro.

El servei del bus llançadora es manté una setmana més entre Casa de l'Aigua i Maragall / Jordi Palmer

En tot cas, les obres al Metro d’aquest estiu es donaran per finalitzades el dia 8, coincidint amb l’inici del curs escolar, han permès la substitució de la plataforma de via amb balast per la de formigó, que permetrà reduir vibracions i millorar les condicions de viatge, així com avançar en la modernització tecnològica del sistema de senyalització de l'L4, un dels més antiquats de la xarxa del Metro de Barcelona. El cost total de les obres s'eleva a 30 milions d'euros, 20 aportats per TMB per a la renovació integral de la via, i 10 aportats per la Generalitat per renovar la senyalització del tram de l'L4 afectat, la instal·lació d'un nou escapament a Maragall i la posada en servei de nous enclavaments a Trinitat Nova, Via Júlia, Girona i Maragall. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!