Ja està tot a punt per començar les obres de millora del Metro de Barcelona, que obligaran a interrompre parcialment el servei de les línies L4 i L11 a partir de dimecres 25 de juny i que duraran tot  l'estiu. Concretament, els treballs al tram entre Verdaguer i Trinitat Nova de l'L4 i el de Trinitat Nova a Casa de l’Aigua de l'L11 no finalitzaran fins al 7 de setembre. Entre l'1 i el 7 de setembre, però, el tall a l'L4 es reduirà a les estacions del tram Maragall-Trinitat Nova. Malgrat que la principal recomanació és que els usuaris s'adaptin a les línies 3 i 5 de la mateixa xarxa, perquè cobreixen part del recorregut afectat, s'habilitarà un servei d'autobús especial amb parada a cadascuna de les estacions afectades per facilitar la mobilitat dels ciutadans. De fet, des de fa dies es pot apreciar als carrers de les zones afectades una senyalització que alerta del transport alternatiu a les línies de metro afectades, i un desplegament informatiu a peu de carrer que reparteix fulletons per donar a conèixer la situació. 

Senyalització bus especial / J.P.
Senyalització del servei d'autobús especial / J.P.

El transport alternatiu

A banda de les línies de metro L3 i L5 mencionades, entre el 25 de juny i el 7 de setembre funcionarà un servei especial d’autobús entre Verdaguer (L4) i Casa de l’Aigua (L11), que es reduirà a partir de l’1 de setembre quan l’L4 de metro recuperi el servei entre Verdaguer i Maragall. Val a dir, però, que aquest servei de bus especial tindrà una modificació del recorregut quan comencin les obres al carrer Pi i Margall a mitjans de juliol i durant un mes i mig, que afecten la parada que fa al Metro de Joanic. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) també habilitarà un altre servei de bus especial entre Girona i Verdaguer per a persones amb mobilitat reduïda, perquè Verdaguer no és una estació accessible. La freqüència dels busos serà de 4 minuts aproximadament en hora punta, i comptarà amb fins a 22 autobusos articulats.

Altres alternatives de transports són les línies regulars de bus de TMB D50 (Paral·lel - Ciutat Meridiana), H6 (Zona Universitària – Onze de Setembre), D40 (Pl. Espanya – Canyelles) i 76 (Sant Genís – Ciutat Meridiana) i H2 (Av. Esplugues – Trinitat Nova), que circulen en trams molt propers a les estacions afectades.

30 milions d'euros, el cost de les obres

Aquestes obres compten amb un pressupost de TMB de 20 milions d’euros, una xifra que permetrà aplicar les millores necessàries per reduir el nombre d’incidències, segons expliquen. Entre les tasques que es faran hi ha la renovació integral de la via, incloent-hi la substitució de balast per formigó, i resoldre alguns problemes de vibracions a la zona. A banda de l'actuació que farà directament TMB, la Generalitat invertirà 10 milions d’euros més per renovar la senyalització del tram de la línia 4 afectat. L'executiu català assumirà també la instal·lació d'un nou escapament a Maragall i es posaran en servei els nous enclavaments de Trinitat Nova, Via Júlia, Girona i Maragall. L'objectiu és permetre més flexibilitat en la gestió dels combois i fer possible canviar de via els trens en cas de necessitat. D'aquesta manera, en cas que es produeixi una incidència, es podrà donar servei a altres estacions. Pel que fa als nous enclavaments, disposaran d’una tecnologia que incrementarà la fiabilitat del servei.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!