El tramvia de Barcelona ha batut tots els rècords el 2017 després d'aconseguir quasi 28 milions de validacions, un milió més que l'any anterior, el que representa una pujada del 4,26%. Tot plegat a les portes d'un any clau en què el projecte de connexió del Trambaix i el Trambesós ha de fer el pas definitiu per a la seva construcció.

L'Ajuntament té en marxa una comissió municipal dedicada exclusivament a tractar la connexió del Tramvia. L'aposta de Colau és la unió per la Diagonal, com es mantenia en el projecte original, però per a aconseguir-ho necessita aprovar els pressupostos de 2018, en què l'alcaldessa ha afegit una partida per la connexió. A falta de suports polítics, l'equip de l'alcaldessa compta amb el suport dels tècnics de l'Autoritat del Transport Metropolità, que van realitzar un estudi informatiu favorable a la connexió per la Diagonal.

L'oposició barcelonina, amb el PDeCAT al capdavant, i organitzacions com el RACC han rebutjat el projecte plantejat per l'Ajuntament. Ho han fet amb estudis alternatius en què o bé descarten el retorn social de la unió o exposen la viabilitat d'altres traçats alternatius.

Xarxa de tramvia a Barcelona a 2018 / A. A.

28 milions de passatgers

Mentrestant, enmig d'aquest estira i arronsa, el tramvia de Barcelona va batre el seu rècord de viatgers el 2017 amb quasi 28 milions de validacions, el que representa una pujada del 4,26% en només un any.

El Trambaix (T1, T2 i T3) ha tornat a ser el més utilitzat, amb 18,2 milions de passatgers (+3,08%), encara que les línies que més han pujat d'usuaris han estat les del Trambesós (T4, T5 i T6) amb un augment del 6,56% interanual. Amb tot, el tramvia barceloní ha registrat 305 milions de validacions des de la seva posada en marxa, el 2004, unes xifres que podrien augmentar encara més si, tal com pretén l'Ajuntament, es culmina la unió de les dues xarxes.