Els municipis de Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Sant Joan Despí, el Prat de Llobregat i Sant Just Desvern, tots sis pertanyents a la comarca del Baix Llobregat, han estrenat aquest dilluns l’AMBici, el nou sistema de bicicletes compartides que serà l’equivalent metropolità del Bicing de Barcelona, tot i que els dos serveis no seran compatibles i caldrà canviar de bicicleta per entrar o sortir de la ciutat. De moment, han entrat en servei 55 estacions i una flota de 600 bicicletes, tot i que la intenció és expandir el servei a 15 municipis en total, amb 236 estacions i 2.600 bicicletes, totes elles elèctriques.

Tot i no ser compatible amb el Bicing de Barcelona, l’AMBici, que és gestionat per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), sí que està integrat amb el sistema de transport públic col·lectiu de la metròpolis de Barcelona per facilitar la intermodalitat amb altres mitjans de transport públic, com el bus metropolità, el metro, el tramvia i el ferrocarril. Es tracta d’un projecte cofinançat amb 7 milions d’euros del Pla de recuperació, transformació i resiliència del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (fons Next Generation) i suposarà un nou impuls per potenciar i facilitar opcions de mobilitat sostenible a la metròpolis de Barcelona.

Posada en marxa AMBici AMB Albert Canalejo (2)
Els colors identificatius de l'AMBici seran el blau i el vermell / Albert Canalejo - AMB

Quan acabi la implantació de l’AMBici aquest servei arribarà a quinze municipis metropolitans de les comarques del Baix Llobregat i del Barcelonès. A l’entorn del Llobregat s’inclouran els municipis de l’Hospitalet de Llobregat, Cornellà de Llobregat, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels, mentre que a la banda del Besòs s’inclouran Badalona, Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs. Segons ha informat l’AMB, com a mínim, la meitat de les estacions tindran punt de recàrrega elèctrica, mentre que la resta seran energèticament autònomes per poder fer anar el sistema d’ancoratges mitjançant plaques fotovoltaiques.

Tarifes del servei AMBici

Durant el 2023, l’AMB farà una tarifa promocional de 25 euros l’any per abonament, que permetrà 30 minuts d’ús gratuït per cada trajecte. Després dels 30 minuts gratuïts, costarà 0,50 euros cada 30 minuts. A partir de l’any 2024, l’abonament tindrà un cost de 40 euros l’any, amb els primers 30 minuts a un preu de 0,15 euros. Després dels 30 minuts inicials, costarà 0,50 euros cada 30 minuts. Els usuaris que vulguin emprar la targeta física, la podran adquirir per un cost de 6 euros. En cas d’emprar el servei amb l’aplicació mòbil, serà gratuït.

Abonament metropolità per a l’AMBici i el Bicing

Pel que fa a la integració de l’AMBici amb el servei de Bicing, s’han previst dues mesures: 7 estacions de pont o de transferència dels dos serveis i l’abonament metropolità, amb descomptes per als usuaris dels dos serveis. Per tal de facilitar l’ús conjunt del servei AMBici, de l’AMB, i el servei Bicing, de l’Ajuntament de Barcelona, i establir unes condicions preferents als usuaris que vulguin utilitzar els dos sistemes, s’ha creat un abonament metropolità, que entrarà en marxa al mes de març.

Posada en marxa AMBici AMB Albert Canalejo (3)
L'AMBici ja es pot utilitzar en sis municipis del Baix Llobregat / Albert Canalejo - AMB