El Sabadell s'ha proposat captar set de cada deu nous clients per canals digitals al final del pla estratègic, el 2027. El banc -que ja rep més de la meitat de les altes per aquesta via- vol augmentar-les un 30% en el trienni i prepara el llançament d'una nova web i app per a particulars a Espanya, previsiblement per a principis del 2026.

El banc català ha experimentat un fort acceleració digital en tot just tres anys, des de l'arribada de César González-Bueno. El 2021 encara captava el 100% dels seus clients a l'oficina i no va ser fins al 2022 quan va llançar al mercat el seu primer compte digital, que després va millorar el 2023, quan va reordenar la seva oferta de comptes i va retirar de l'aparador la majoria d'elles.

Des de llavors, l'entitat ha donat prioritat al canal digital incentivant la captació de clients regalant diners a qui es donessin d'alta per aquesta via i domiciliessin la nòmina, a més de remunerar el saldo en compte. El 2024, el Sabadell ja va captar el 54% del total de clients per la web i app. En concret, va registrar 184.000 noves altes en un any en què a més va ampliar el catàleg de productes digitals, va millorar la contractació d'hipoteques i préstecs, els més demandats. I va expandir la possibilitat de contractació online al segment d'autònoms.

Ara s'ha marcat l'objectiu que les altes digitals suposin fins al 70% del total, una xifra molt ambiciosa que ja voregen bancs com el BBVA, amb més anys de trajectòria en banca digital. De fet, el banc basc també registra un notable augment de captació digital en tot just cinc anys, on ha passat de captar un 33% de clients per web o app el 2020, al 66% actual.

El Sabadell va avançar al juliol, en la presentació del pla estratègic 2025-2027, que un dels seus principals objectius en el període era augmentar el ritme de captació de clients, i especialment en l'àmbit digital. La seva meta, destacava, és incrementar un 15% el ritme de creixement de clients i elevar en un 30% la captació per canals digitals per al final del pla. Si es compleix el seu objectiu, el Sabadell captaria uns 400.000 clients a l'any a partir del 2027 (ja que l'any passat en va sumar prop de 341.000) i fins a 275.000 obririen el seu compte sense necessitat d'acudir a una oficina física.

Però en la presentació del nou pla estratègic, el Sabadell encara era embolicat en l'opa hostil del BBVA, que va acabar sense èxit per al banc basc el passat mes d'octubre després de gairebé any i mig. Resolta la problemàtica, el català s'ha centrat en avançar en el procés de transformació digital que va emprendre el 2021 amb el focus posat en aconseguir els objectius del nou pla estratègic.

“Estàvem immersos en un procés de transformació profund i continuarem perseverant perquè no ha acabat. Està molt avançat, però li queda molt de recorregut”, destacava el conseller delegat en la presentació de resultats del tercer trimestre fa uns dies. “Volem continuar millorant les nostres mètriques i la digitalització”, afegia González-Bueno, que va comentar també que el llançament de la web i l’app eren alguns dels reptes pendents.

L'experiència dels clients amb l'app del Sabadell ha millorat en l'últim any. L'indicador de satisfacció de referència, l'NPS, va créixer en 6 punts bàsics l'any passat segons recull el banc en la memòria anual, des del 44% el 2023 al 50% el 2024. Però el banc està donant forma a una nova aplicació mòbil per millorar encara més les seves mètriques, igual que el web, el desplegament del qual està previst per a l'inici del 2026.