L’adopció, per part de l’Ajuntament de Barcelona, d’una nova imatge gràfica en la que ha desaparegut la paraula que fa referència a la institució i amb la tria d’una gamma cromàtica que inclou un dels models amb fons vermell, ha estat novament motiu de polèmica, tal com va passar el dia que es va estrenar. Si el passat 16 d’octubre Junts per Barcelona ja va criticar la nova imatge com a “apropiació partidista de Barcelona per part del PSC”, aquest divendres el líder de JuntsXBCN, Jordi Martí Galbis, ha retret al govern municipal que hagin “canviat la identitat gràfica de la ciutat per fer-la coincidir amb la del seu partit”.

En el marc d’un plenari municipal que ha començat amb el debat de l’estat de la ciutat i en el que s’han aprovat inicialment les ordenances fiscals per al 2026, l’inici de la part d’impuls i control ha estat marcada per l’aprovació d’una proposta de Junts per Barcelona sobre la imatge del consistori. El motiu principal de la iniciativa ha estat el de reclamar al govern municipal la suspensió de la campanya ‘Fem la Barcelona de la teva vida’, la primera que s’efectua amb la nova imatge corporativa i al mateix temps, “instar el govern municipal a restablir la identitat gràfica oficial de l’Ajuntament de Barcelona, d’acord amb la normativa corporativa vigent i a cessar l’ús de símbols, colors o dissenys que puguin induir a confusió amb la imatge d’un partit polític”. La proposta s’ha aprovat amb els vots favorables de JuntsXBCN, PP i Vox, el vot contrari del PSC i l’abstenció de BComú i ERC, dues formacions que, en tot cas, han assegurat “compartir el diagnòstic” de Junts.
Jordi Martí Galbis, president del grup municipal de Junts per Barcelona a l’Ajuntament de Barcelona, ha estat molt crític en la defensa de la proposta, apuntant que l’Ajuntament va pel camí de convertir-se en una “agència de publicitat” i denunciant que l’alcalde Collboni “ha convertit l’Ajuntament en el seu plató particular”. Sobre la campanya ‘Fem la Barcelona de la teva vida’ ha dit que es tracta de “propaganda partidista pura i dura partidista pagada amb els impostos dels ciutadans” i ho ha lligat amb la nova imatge de marca apuntant que el govern municipal “s’està apropiant de la imatge de la ciutat, han eliminat la paraula Ajuntament, han adoptat els colors del PSC, han canviat la identitat gràfica de la ciutat per fer-la coincidir amb la del seu partit”. Per això mateix, Martí ha reclamat l’observança dels principis de “neutralitat, objectivitat i veracitat” en les campanyes municipals, “principis que vostès vulneren cada dia”, ha reblat.
En el torn de resposta, el tinent d’alcaldia Albert Batlle ha començat “negant la major” i assenyalant que “aquest govern no fa un ús propagandístic ni partidista de la comunicació municipal”. Encara més, Batlle ha apuntat que en mandats anteriors, com sota l’alcaldia de Xavier Trias s’han reformat les imatges gràfiques, i ha defensat aquest últim canvi per “adaptar la comunicació a les noves necessitats digitals”. Batlle, a més, ha considerat “tendenciosa, si no malèvola”, la petició de Junts, un punt que Martí Galbis ha rebutjat.
