L’ou com balla en imatges: ball hipnòtic, mirades de sorpresa
Tot i que en alguns indrets ja es podia veure des de dimarts, aquest dijous, dia de Corpus Christi, és la gran diada de l’ou com balla, quan els principals patis de la ciutat de Barcelona s’adornen amb flors i cireres i converteixen el seu sortidor en protagonista principal gràcies al ball de l’ou que, situat al capdamunt de la font, dansa fent giravoltes en una de les tradicions més curioses de la ciutat. Veure l’espectacle és sempre sorprenent, però més si es fa des de patis d’edificis històrics que sumen la seva arquitectura, sovint gòtica, a un espectacle floral combinat amb l’espectacle de l’aigua i l’ou.
Tot i que hi ha llocs per veure l’ou com balla per tot Barcelona, Ciutat Vella és l’epicentre de la festa, i llocs com el claustre de la Catedral, la Casa de l’Ardiaca, el pati del Museu Marès o el Palau del Lloctinent són alguns dels més indicats per gaudir de la festa amb la seva màxima intensitat en un dia en què, cosa insòlita darrerament, barcelonins i turistes es barregen en harmonia per deixar-se endur per aquest ball hipnòtic i incansable, fins i tot si l’ou cau, torna a pujar tot seguit, on alguns volen veure un símbol de l’esclat de la vida.
Font al petit pati interior de l'Arxiu Històric de la Ciutat, a la Casa de l'Ardiaca, on es pot veure l'ou com balla a la font central decorada amb nombroses flors de colors.
Foto: Carlos Baglietto
Copiar enllaç
Abans d'entrar al Museu Frederic Marès, a la font central des de primera hora es pot contemplar l'ou com balla el dia del Corpus Christi.
Foto: Carlos Baglietto.
Copiar enllaç
A la Catedral de Barcelona trobem el ball de l'ou a la part del claustre.
Foto: Carlos Baglietto.
Copiar enllaç
Els turistes s'acosten al Museu Frederic Marès per veure el ball de l'ou i aprofitar per visitar el museu.
Foto: Carlos Baglietto.
Copiar enllaç
La font del claustre de la Catedral rep la visita de centenars de persones que paren durant uns minuts per prendre fotografies de l'ou com balla.
Foto: Carlos Baglietto.
Copiar enllaç
L'ou, impulsat per l'aigua, dansa fent voltes sobre si mateix en una de les tradicions més curioses de la ciutat, fins i tot, hi ha vegades que l'ou cau i torna a pujar per continuar amb el seu ball.
Foto: Carlos Baglietto.
Copiar enllaç
Els patis de Barcelona s'adornen amb diverses flors i cireres, convertint la font en el principal protagonista.
Foto: Carlos Baglietto.
Copiar enllaç
L'Arxiu Històric de la Ciutat s'omple de barcelonins i turistes per veure unes de les curiositats de la ciutat en aquesta època.
Foto: Carlos Baglietto.
Copiar enllaç
Podem veure l'ou com balla per tota Barcelona, però el claustre de la Catedral és un dels epicentres on podem gaudir de la festa.
Foto: Carlos Baglietto.
Copiar enllaç
Centenars de Barcelonins i turistes es deixen endur per aquest ball hipnòtic.