Entre retards i sobrecostos, les obres de Glòries també han afectat la seguretat ferroviària. Així ho publica avui La Vanguardia, que assegura que l'operació d'injecció de formigó al subsòl ha foradat els túnels del tren i ha provocat filtracions de ciment al seu interior en diverses ocasions.
Dues d'elles van ser qualificades com a "greus" perquè en un dels quatre túnels va entrar tanta quantitat de formigó que el tren que passava en aquell moment va sortir del forat ple de pols. La segona vegada que això va comportar més perill va ser quan va entrar formigó amb aigua que es va quedar dipositada a vàries vies. Aquella vegada, però, no hi passava cap comboi.
L'Ajuntament de Barcelona, les empreses constructores i els responsables de Rodalies estan informats de la situació, que tindria el seu origen en la presumpta mala pràctica de les empreses que estan realitzant les obres perquè, segons apunta l'auditoria que va fer el consistori, "van obviar el deficient estat dels túnels que presenten defectes com fissures i porositats importants".
De fet, Adif havia "prohibit treballar a la zona d'influència directa durant hores de circulació de trens". Ara, l'Ajuntament està a l'espera dels nous informes que podrien contemplar, fins i tot, la paralització de les obres per revisar més detalladament el projecte.
Expedient a Renfe
La Generalitat, després de conèixer aquesta notícia, ha anunciat que obrirà un expedient informatiu a Renfe, segons ha anunciat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, durant la seva intervenció al Barcelona Tribuna. "Renfe no és la responsable de l'obra però ens havien d'haver informat i no sabíem res", afegeixen fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.
Renfe ha contestat que sí que va informar sobre les incidències a Glòries l’abril de l’any passat. Des de Renfe s’ha defensat que es mantenen diversos canals de comunicació amb el Govern, i que un d’aquests canals, via SMS, és el que es va fer servir el 28 i el 29 d’abril per comunicar l’afectació a les vies. A més, la companyia afirmava que no va rebre cap resposta per part de l’executiu català.
El Govern ha respost a Renfe que el circuit per comunicar un incident que considerin "greu" no és l'SMS d'afectacions rutinàries. En cas de tractar-se d'un incident greu, la via per comunicar-ho és parlant directament amb la conselleria, a través de l'òrgan mixt Estat-Generalitat o elaborant un informe específic.