La Coordinadora Promuseu Transport de Barcelona, que treballa per a la creació d’un museu que permeti divulgar el llegat de transport històric de la ciutat de Barcelona, ha pogut constatar al llarg del mes de març que la seva proposta d’ubicació, el Palau de Comunicacions i Transports de la Fira de Montjuïc, no compta amb el suport dels grups principals de l’Ajuntament de Barcelona. En una nota feta pública aquest diumenge, la coordinadora dona fe de trobades amb representants de Trias per Barcelona, PSC i ERC per concloure que, tot i que TriasXBCN i PSC no veuen amb bons ulls la ubicació a l’espai firal de Montjuïc, aquesta seguirà sent la demanda dels promotors del museu.

Segons ha informat la mateixa coordinadora, al llarg d’aquest mes s’han mantingut reunions, entre d’altres, amb la tinenta d’alcaldia Laia Bonet, amb l’exalcalde Xavier Trias i amb la regidora d’ERC Rosa Suriñach. Tot i considerar que tots van ser “receptius” davant la proposta, els promotors destaquen que, pel que fa a TriasXBCN, “vam poder constatar que també donen suport a la creació del Museu però en aquest cas, l’opció del Palau de Comunicacions de Plaça Espanya no els acaba de convèncer, ja que la seva opinió és que la Fira té preferència absoluta”. Pel que fa a la trobada amb Bonet, destaquen que els socialistes “es van mostrar receptius a la idea de la creació del Museu però, en canvi, donaven per descartada l’opció d’ubicar-lo al Palau de Comunicacions, que ja està reservat per a la Fira”.

Després de constatar l’oposició dels dos principals grups de l’Ajuntament, la coordinadora apunta que “tenint en compte que està pendent l’aprovació del PEMU (Pla Especial de Millora Urbana) i que Fira de Barcelona no ha presentat tampoc cap projecte alternatiu, mantenim la nostra proposta d’ubicar el Museu del Transport de Barcelona al Palau de Comunicacions i Transports”.

La Coordinadora Promuseu Transport de Barcelona es va constituir a mitjans del mes de febrer i de moment ha pogut fer una ronda de reunions amb representants polítics amb els quals ha pogut compartir el seu projecte de dedicar un gran espai a preservar, mostrar i restaurar vehicles de transport històric de Barcelona. La seva proposta d’ubicació és l’antic Palau de Comunicacions i Transports, el palau número 1 de la Fira —el primer a l'esquerra de l’avinguda Maria Cristina des de la plaça d’Espanya— un cop finalitzi la concessió actual a Fira de Barcelona, que expira el 2025. El projecte del futur museu s’inspira en instal·lacions ja existents a Londres i Glasgow, entre d’altres. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!