La convivència entre els diferents modes de mobilitat —vianants, bicicletes, patinets, motos, cotxes i furgonetes— és un repte especialment complicat d'assolir pel que fa als carrers de plataforma única o pacificats, com per exemple el carrer Gran de Sant Andreu o el del Consell de Cent, on l'espai central de la via és d'ús compartit, fet que pot generar situacions de massificació de l'ús i on no tots els usuaris tenen clars els ordres de preeminència. Amb l'objectiu de poder trobar solucions a aquestes situacions, l'Ajuntament de Barcelona ha engegat una prova pilot, amb càmeres i plafons informatius, per recopilar dades que permetin activar polítiques que millorin la convivència.
En concret, aquesta prova pilot s'ha posat en pràctica en un tram del carrer Gran de Sant Andreu, entre Pons i Gallarza i Riera de Sant Andreu, que es posarà a prova fins al 4 d'octubre. La mateixa prova es repetirà Consell de Cent, entre el passeig de Gràcia i la rambla Catalunya entre el 12 i el 25 d'octubre. L'arquitecta en cap, Maria Buhigas, ha destacat, en la presentació d'aquesta prova pilot, que es tracta de treballar "noves condicions de convivència" en una actuació emmarcada en el projecte europeu Reallocate, per trobar solucions innovadores per fomentar una mobilitat urbana més segura, sostenible i inclusiva.
En concret, s'han instal·lat càmeres que recullen dades dels fluxos de circulació i panells informatius en els dos extrems del carrer Gran de Sant Andreu del tram de la prova, que segons les circumstàncies de la mobilitat en cada moment emeten diferents missatges, adreçats també a usuaris diferents, conductors, ciclistes, vianants… El propòsit és doble, d'una banda, pedagògic, per habituar la ciutadania a respectar els espais d'ús comú i "promoure la convivència", i de l'altra, de recopilació de dades, que serviran per "veure els comportaments dels carrers" de cara a "monitorar-los" per establir ajustaments i canvis en un futur.

La tria dels dos trams s'ha fet perquè es tracta de vies de plataforma única i amb lògiques comercials —el tram de Gran de Sant Andreu correspon al voltant del mercat de Sant Andreu—, que fan que s'acumulin en espais reduïts grans nombres de vianants i també serveis de càrrega i descàrrega. A més, Buhigas ha destacat que, tot i això, els dos carrers tenen "característiques diferents". En tot cas, amb les dades que es recolliran durant el període de proves es podrà determinar si cal establir canvis o nous avisos per aconseguir que vianants, ciclistes, patinadors i conductors de tota mena de vehicles aconsegueixin compartir l'espai sense friccions.