La finalització del tronc central de l’L9/L10 del Metro de Barcelona torna a tenir data, un cop descartada la del 2029 a causa de la necessitat de canviar el capçal de la tuneladora que encara té pendent excavar el tram entre les estacions de Mandri i de Lesseps. Ara bé, després que al juliol van arribar les peces de la nova roda de tall i la previsió que els propers dies la tuneladora torni a treballar, el Departament de Territori ha pogut fixar un nou termini, potser el definitiu, marcant l’any 2031 com el de l’obertura del tram central. Dit d’una altra manera, encara queden sis anys per poder fer el recorregut complert d’aquesta doble línia de Metro, tot i que, per a l’obertura d’algunes estacions, encara caldrà esperar al 2032.
La consellera de Territori, Sílvia Paneque, en el marc d’una visita a les obres de l’estació de Camp Nou, ha recordat que el tram pendent de perforar és d’1,6 quilòmetres que separa les estacions de Mandri i Lesseps i que amb la reactivació de la tuneladora ja es poden marcar “fites clares i avaluables”. La tuneladora s’ha reforçat per afrontar aquests 1,6 quilòmetres que resten per perforar i s’adaptarà a cada escenari que se li presenti. El director general d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat, ha explicat que hi ha “tres trams” pel que fa a material que trobarà la maquinària: granit, pissarres i gresos. Els càlculs són que cada dia pugui avançar una mitjana d’uns 130 metres.

En tot cas, amb la represa de l’excavació, des de Territori ja s’ha pogut fixar un nou calendari que preveu les següents fites:
- 2027: obertura, ja anunciada anteriorment, d’un nou tram pel costat Nord, entre la Sagrera i Guinardó | Hospital de Sant Pau, amb l’obertura de quatre noves estacions: Sagrera-TAV, Sagrera (on actualment s’utilitza l’estació destinada a l’L4), Plaça de Maragall i Guinardó | Hospital de Sant Pau.
- 2030: entrarà en servei d’un nou tram pel costat Nord entre Guinardó | Hospital de Sant Pau i Lesseps (la parada intermèdia de Sanllehy encara no entrarà en servei). Pel costat Sud es preveu aquell mateix any posar en servei l’estació de Camp Nou, que actualment s’utilitza com a pou d’extracció dels materials de la tuneladora.
- 2031: la gran fita serà la connexió dels ramals Sud i Nord, completant el tronc central, unint les estacions de Zona Universitària i Lesseps. Aquest tram inclourà l’obertura de les estacions de Campus Nord, Sarrià i Mandri, a més de la de Sanllehy també el 2031.
- 2032: les dues últimes estacions entraran en funcionament: Manuel Girona i Putxet.