Els quatre nous radars de tram instal·lats en diversos túnels de Barcelona començaran a sancionar a partir d’aquest divendres, 2 de setembre, una vegada finalitzat el període d'avisos durant el qual han estat funcionant sense multar. Segons ha informat l’ajuntament de Barcelona, els radars, que van ser instal·lats al maig, a partir d’aquest divendres ja començaran a multar a aquelles persones que se saltin la normativa, en una mesura que té com a objectiu reduir la sinistralitat a la capital catalana, garantint el compliment dels límits de velocitat. Aquest setembre també s'activaran disset nous radars de punt, la majoria en entorns escolars.

Els radars de punt o clàssics controlen la velocitat en un punt mentre que el radar de tram incorpora una tecnologia de càmeres i lectura de matrícules que permet calcular la velocitat mitjana a la qual ha circulat un vehicle a tot l’àmbit que es controla, identificant aquells vehicles que superen el límit de velocitat de manera continuada. Així, a partir d’aquest divendres, els quatre nous radars de tram situats al túnel de la Rovira, al túnel de Badal, a la Ronda Litoral (Moll de la Fusta) i al túnel de les Glòries, iniciaran la fase de sancions. La seva activació arriba després d’un període previ durant els quals els quatre aparells han estat enviant avisos als conductors recordant l’obligatorietat de complir amb el límit de velocitat.

Els nous radars de tram estan instal·lats a les següents ubicacions:

Túnel de la Rovira: cobreix el tram comprès entre la plaça d’Alfons el Savi fins a la rambla del Carmel, en ambdós sentits. Velocitat màxima permesa 60km/h.

Túnel de Badal: cobreix el tram comprès entre la plaça Cerdà i l’avinguda Diagonal, en ambdós sentits. Velocitat màxima permesa 60 km/h.

Ronda Litoral: cobreix el tram de l’àmbit dels tres túnels de Colom, Moll de la Fusta i Pla de Palau, en ambdós sentits. Velocitat màxima permesa 60 km/h.

Túnel de les Glòries: cobreix tot el túnel en ambdós sentits. Velocitat màxima permesa 50 km/h.

Així mateix, el radar de tram permet estudiar els moviments i els fluxos circulatoris i obtenir dades per a posteriors anàlisis en l’àmbit de la mobilitat; també evita l’efecte frenada-accelerada que sovint es produeix davant de la instal·lació d’un punt de control de velocitat fix. Amb aquesta tecnologia el conductor té la possibilitat de corregir al llarg del tram un excés de velocitat puntual. La utilització del radar de tram està esdevenint una tecnologia habitual pels bons resultats que ofereix. Aquesta tecnologia no és nova a la ciutat, atès que Barcelona compta des de l’any 2016 amb un radar de tram a la Ronda de Dalt, a l’àmbit comprès entre Karl Marx i el Nus de la Trinitat, que ha permès augmentar significativament el respecte al límit de velocitat en aquest àmbit.