Malgrat que la implementació de superilles és un dels temes que genera més debat a Barcelona, l’ajuntament manté el seu discurs triomfalista i defensa que aquest tipus de actuacions s’escampi per tota la ciutat: “La superilla millora la salut i millora el comerç i volem que tots els carrers de Barcelona tinguin aquestes millores”, ha afirmat aquest dimecres al matí la segona tinent d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, que ha assenyalat que en els propers dos anys, l’Eixample comptarà “145 hectàrees d’espai verd i passejable als carrers Consell de Cent, Rocafort, Girona, a més de la transformació definitiva del carrer Parlament”, és a dir, aquells carrers més afectats per la implementació de l’anomenat urbanisme tàctic.

En plena superilla de Sant Antoni, a la cruïlla dels carrers Parlament i Borrell, “allà on va començar tot”, Sanz ha assenyalat que “Poblenou i Sant Antoni són els espais que demostren perquè necessitem aquest projecte de superilla a tota la ciutat”. 

 

Amb motiu de la  presentació d’un estudi segons el qual el comerç de Sant Antoni ha recuperat el nivell de vendes d’abans de la pandèmia, la tinent d’alcaldia ha assenyalat que la implementació de les superilles persegueix quatre objectius: “desenvolupar una proposta que millori l’espai públic”, “reduir la contaminació”, “protegir i dinamitzar el comerç de proximitat” i “potenciar la vida de barri”, raons per les quals ha defensat la necessitat de tirar endavant els nous projectes previstos.

Admet la necessitat de millores

Amb tot, Sanz ha admès la necessitat de millorar alguns dels aspectes que han estat més qüestionats els darrers mesos, com ara la neteja, els espais verds, el mobiliari i la pintura. “És indispensable millorar-ho i ho anem treballant”, ha afirmat.

Pel que fa a l’informe, presentat conjuntament amb el regidor de l’Eixample, Pau González, i el president de Sant Antoni Comerç, Jordi Arias, aquest revela que l’evolució comercial des de l’obertura del mercat el maig del 2018 i la implementació de la superilla “ha anat a l’alça”, tot i que contrasta amb un informe presentat el passat juliol per Barcelona Oberta, segons el qual un 45,3% dels comerciants havia disminuït les vendes, davant del 47,2% que les havia mantingut, i un 7,5% que les havia augmentat.

L’informe presentat aquest dimecres per Sant Antoni Comerç xifra el nombre de visitants en aquest eix comercial dels 55 milions de l’any 2018 als 64 milions actuals i que la situació del teixit comercial està recuperant les dades i nivells del 2019, és a dir, de la situació prèvia a la pandèmia. Aquest estudi se suma al presentat fa uns dies per l’ajuntament que afirmava que a Sant Antoni s’havia reduït la contaminació en un 25% d’ençà de l’existència de la superilla


Imatge principal: La superilla de Sant Antoni, força despintada / Carlos Baglietto