El monument de bronze de Narcís Oller, obra de l’artista Eusebi Arnau i situada a la plaça que porta el nom del mateix escriptor al barri de Gràcia de Barcelona, ha desaparegut. A principis d'aquesta setmana, els veïns van alertar que el bust no era al pedestal de la plaça on s’exhibia des del 1942.
Ep, @bcn_ajuntament, què ha passat amb el bust de Narcís Oller, a la plaça del mateix nom? Ho saps @tonivall? pic.twitter.com/7A2TQLBsnF
— Pere Vall (@PereVallK) 6 d’agost de 2018
L'Ajuntament de Barcelona ha assegurat que no s'està restaurant ni es troba en un altre lloc i la Guàrdia Urbana tampoc no ha rebut cap denúncia o avís de bretolada contra el bust. Per aquest motiu, el consistori ha afirmat que presentarà una denúncia per investigar què ha passat amb el monument.
El bust, inicialment instal·lat a la via Augusta, es va traslladar a la plaça de Gràcia l’any 1942 i el 1999 el pedestal de pedra va ser substituït per un d'acer d’Ignasi Sanfeliu.
Imatge: Monument Plaça Narcís Oller / Mutari - Wikipèdia