Barcelona en Comú ha renovat la seva executiva i ha escollit la candidatura 'Guanyem un horitzó en Comú' pels propers dos anys. Es tracta d’una llista de consens que no ha tingut rival en cap altra candidatura i que s’ha presentat amb el compromís “d’enfortir l’organització i tornar a liderar les polítiques de Barcelona”, segons ha indicat BComú en un comunicat, on s’assenyala que la nova Direcció Executiva de Barcelona en Comú es presenta com “un grup de persones amb experiències i sensibilitats diverses”, compromeses amb la ciutat de Barcelona i amb l’espai polític, que tenen l’objectiu de reforçar l’organització “per tal d’entomar els debats que ens exigeix la ciutadania, participant i col·laborant amb les lluites veïnals dels nostres barris”.
Els nous càrrecs directius són: Max Cahner, Laura Cañadas, Xavi Farré, Júlia Trias, Janet Sanz, David Pequeño, Gemma Tarafa i Jordi Molina. Aquest equip remarca que vol contribuir a seguir fent de BComú “una referència internacional, liderar les polítiques públiques de Barcelona i seguir fent de la nostra ciutat un far d’inspiració per a l’esquerra”. Ara caldrà esperar al 3 de novembre, quan la nova executiva serà proclamada oficialment, però ja s’ha marcat com a horitzó treballar per una “organització feminista, ecologista, antiracista, de defensa dels serveis públics i del dret a l’habitatge”, cosa que es vol fer “reforçant els mecanismes de democràcia interna per tal d’aprofitar al màxim la immensa intel·ligència col·lectiva del nostre espai i l’experiència que acumula”.
Des que es va fundar fa 9 anys, Barcelona en Comú ha renovat per cinquena vegada els òrgans de direcció seguint el mandat dels seus estatuts, que marquen fer-ho cada dos anys. La Coordinadora del partit va convocar a mitjans de setembre el procés d’elecció per a la renovació dels càrrecs de Direcció Executiva, representants de la comunitat de BComú a la Coordinadora i el Comitè de Garanties. Les candidatures als diferents òrgans han obtingut els avals de diversos espais de l’organització i al procés han votat 318 persones inscrites al partit. Des de la irrupció de la formació el 2015 i l’experiència acumulada de dos mandats a l’alcaldia de Barcelona amb Ada Colau, els comuns obren ara una nova etapa amb l’objectiu de consolidar l’espai polític com una eina al servei dels veïns i veïnes de Barcelona.
Pel que fa a la Coordinadora de BComú, aquests són les 10 persones més votades per formar-ne part: Pau Gonzàlez, Laia Ortiz, Jess González, Viviane Ogou, Natalia Martínez, Ancor Mesa, Mercè Llenas, Alícia Puig, Pablo Guerrero i Miquel Borràs.