La fatídica DANA es desintegrarà oficialment aquest diumenge 3 de novembre, però el temps no farà net i continuarà la inestabilitat entre el País Valencià, Catalunya i Balears. Cal estar previnguts i en alerta un parell de dies més perquè continua el risc d'aiguats a la costa, o fins i tot d'algun fenomen extrem com mànegues marines, esclafits i tornados. Recordeu que plou sobre mullat, el territori està molt saturat i l'aigua ràpidament flueix cap als rius, rieres i zones inundables. Novembre vol portar més pluges, en el següent vídeo t'expliquem la previsió del temps i comentem la possibilitat d'una nova DANA amb pluges a l'horitzó de la setmana vinent:
Paraigua a mà
Diumenge tornarà a ser un dia inestable, però no a tot arreu. Cel tapat a la costa amb pluges intermitents, més probables entre les comarques de Barcelona i Tarragona, sense descartar algun aiguat a les Terres de l'Ebre. També molts núvols a la Costa Brava, però en principi poca pluja o alguna gotellada. Obertura de clarianes del prelitoral cap al nord amb el permís d'algun ruixat passatger i poc destacable a l'interior. On més sol farà serà al Pirineu de Lleida. Vent fluix de llevant que transportarà molta humitat en superfície i vapor d'aigua a tota la columna vertical atmosfèrica. La temperatura es mantindrà sense canvis significatius amb poc contrast entre el dia i la nit. Ambient suau, més propi de l'octubre que no pas del novembre. Mar alterada amb onades d'1 a 2 metres d'altura, vigileu a les platges!
Matí de dissabte 2 de novembre amb alguns ruixats abans de les 9h del matí.
— Jordi Rodoreda Rosàs (@jordirodoreda3) November 2, 2024
Llerona. pic.twitter.com/zo1DJzLekd
Matí de dissabte 2 de novembre amb alguns ruixats abans de les 9h del matí.
— Jordi Rodoreda Rosàs (@jordirodoreda3) November 2, 2024
Llerona. pic.twitter.com/zo1DJzLekd
@alcantara_alb @eltempsTV3 @MeteoMauri @meteocat @AEMET_Cat @P4Estacions @btveltemps @MarcSilvestre7 @elnacionalcat Pluja. #Gava. pic.twitter.com/KYpUYo8rXH
— Xavi Cabo i Papiol. Photography. (@xavicabopapiol) November 2, 2024
Quan marxaran les pluges?
Tenim la vista posada en la nit de diumenge a dilluns per una possible reactivació de les pluges entre la Costa Daurada i el sud de la costa central amb aiguats torrencials que podrien ser perillosos en aquest context d'inestabilitat. Dilluns serà l'últim dia de pluges al sud de Catalunya i es mantindran les clarianes a l'interior. Dimarts, la inestabilitat es traslladarà a les comarques de Girona amb alguns ruixats i la situació millorarà a l'Ebre. Ambient suau, de principi de tardor. Treva incompleta entre dimecres i dijous amb més sol, boires a l'interior i algun ruixat aïllat al Pirineu o nord-est. A partir de divendres i el cap de setmana següent, el temps es podria tornar a complicar amb una nova DANA o un flux de llevant que deixarien un nou episodi de pluges entre Catalunya, Balears i el País Valencià. Això sí, la inestabilitat no hauria de ser tan acusada ni extrema com a final d'octubre. Ho anirem seguint i explicant l'última hora des del temps d'ElNacional.cat.
?El cel canviant d’avui està deixant boniques imatges com la d’aquest arc de Sant Martí a Sant Jaume Sesoliveres, a Piera (Anoia). pic.twitter.com/HYIisxrrrM
— Temps de Méteo (@tempsdemeteo) November 2, 2024
Bon dissabte! Jornada novament canviant, estones de sol al matí però cel més tapat al migdia. No es descarta algun plugim passatger al centre de la jornada ?️
— meteocadí (@meteocadi) November 2, 2024
? Diumenge més ennuvolat, possibilitat d'alguna gota. Ambient suau https://t.co/07Zp9AiGhX pic.twitter.com/EWRNjLyN6x
Bon dia, avui la mínima a Puigcerdà igual que ahir, 5.4ºC.
— Jordi Queralt (@meteopuigcerda) November 2, 2024
Dades completes https://t.co/IRqI1dDU86
? L'albada. pic.twitter.com/fTEncE5knZ
? Ets compromès amb la sostenibilitat del nostre planeta? Nosaltres també. Per això et convidem a la nostra comunitat GreeN on podràs calcular la teva empremta de carboni i reduir-la plantant arbres.