La Xina ha posat potes enlaire la indústria automotriu. Els seus vehicles elèctrics han posat contra les cordes fabricants convencionals, ja que són més econòmics i incorporen tecnologies d'última generació, captant així l'atenció (i la cartera) dels consumidors. Algunes de les firmes que s'han expandit ràpidament a nivell internacional són MG i BYD. De fet, el BYD Sealion 7 ha desplaçat el totpoderós Tesla Model Y com el cotxe més venut d'Austràlia.

A part de MG i BYD, hi ha altres marques que venen trepitjant fort, com IM Motors. "Intelligence in Motion" (origen de les sigles IM) és una aliança d'empreses de vehicles elèctrics sorgida al desembre de 2020 per SAIC Motor (54 %), Alibaba Group (18 %) i Zhangjiang Hi-Tech (18 %). Amb seu a Xangai, està especialitzada en el desenvolupament, producció i venda de vehicles intel·ligents de gamma prèmium. Al seu catàleg hi trobem diversos models, com l'IM L7 o l'IM LS6.

La firma acaba de presentar el nou LS6, que ara està disponible tant en versions elèctriques de bateria (BEV) com elèctriques d'autonomia estesa (EREV), cada una amb múltiples nivells d'equipament. A part del seu disseny i qualitats, crida l'atenció per la seva autonomia, una de les més altes del mercat.

La versió Max del LS6 pot assolir els 1.500 quilòmetres amb el dipòsit ple

Per a la gamma BEV de l'IM Motors LS6, els clients poden triar entre els models Pro i Ultra. El model Pro està equipat amb una bateria de 76 kWh, que ofereix una autonomia CLTC de 657 quilòmetres. Disposa de tracció posterior i accelera de 0 a 100 quilòmetres per hora en 6,4 segons. En canvi, l'Ultra incorpora una bateria de 103 kWh i autonomia de fins a 757 quilòmetres. La versió amb tracció total accelera de 0 a 100 quilòmetres per hora en tan sols 3,48 segons.

La gamma EREV ofereix les versions Pro i Max, ambdues amb el nou sistema d'extensió d'autonomia Hengxing d'IM Motors. Presentat l'1 d'agost, l'Hengxing està dissenyat per superar les configuracions EREV convencionals gràcies a la combinació de bateries més grans i més eficients, fet que ofereix als conductors una autonomia i versatilitat significativament majors per als viatges de llarga distància.

El LS6 és el primer vehicle de la gamma que incorpora la nova tecnologia Hengxing. El sistema es basa en les bateries superhíbrides Freevoy subministrades per CATL, que són notablement més grans que les que es troben en molts vehicles elèctrics. La versió Pro té una bateria de 52 kWh que ofereix una autonomia elèctrica CLTC de 370 quilòmetres i pot assolir fins a 1.400 quilòmetres amb el dipòsit ple. La versió Max pot arribar als 1.500 quilòmetres d'autonomia total.

Les dues versions del model EREV del LS6 estan equipades amb tracció posterior i ofereixen un rendiment consistent, accelerant de 0 a 100 quilòmetres per hora en 6,4 segons. La diferència respecte a molts altres vehicles elèctrics és la mida de les seves bateries, que són molt més grans. Per fer-nos una idea, el Tesla Model Y d'entrada de gamma, venut a la Xina, incorpora una bateria de 62,5 kWh, amb una autonomia CLTC de 591 quilòmetres.