Tesla ha passat de ser una de les empreses especialitzades en cotxes elèctrics millor valorades del món a ser un «acudit». I la culpa de tot la té Elon Musk. El breu periple del magnat sud-africà nacionalitzat canadenc (encara que més de 200 mil persones han firmat perquè les autoritats li retirin el passaport) en el DOGE, departament creat per Donald Trump per realitzar retallades a tort i a dret, ha estat més que suficient per enterrar tant la seva imatge pública com la dels seus negocis.
Les vendes de Tesla van de mal en pitjor a tot el planeta, especialment a Europa. Fins i tot a Austràlia, territori on el Tesla Model Y havia sigut el cotxe elèctric més venut des de l'any 2023, ha perdut la corona: la firma xinesa BYD amb el seu Sealion 7 encapçala la llista dels més venuts. Les propostes de Tesla, com era d'esperar, han caigut diverses posicions.
Encara que Musk ja no col·labora amb Trump —els dos empresaris es dediquen a tirar-se pullitas per les xarxes socials, com si fossin adolescents—, no sembla que la situació de Tesla vagi a millorar en el curt-mig termini. A hores d'ara, només un miracle podria donar una empenta per treure-li el cap de sota de l'aigua. Mentrestant, a la Xina no paren d'anunciar cotxes elèctrics amb especificacions sorprenents.
Amb quatre modes de conducció i pantalla dual de 24,6 polzades que s'inicia en tan sols dos segons
Chery Automobile Co., Ltd. és un fabricant de cotxes xinès que porta en actiu des de 1997. És una de les principals marques d'automòbils de la Xina i exportadores del país. Encara que durant anys es va centrar en models econòmics de combustió, fa una dècada que aposta pels vehicles elèctrics i híbrids de bon disseny i amb tecnologia capdavantera.
La firma ha presentat oficialment el nou model de Fulwin A8 amb les seves cinc variants, entre les quals s'inclou una versió elèctrica pura amb autonomia de 70 quilòmetres. Aquest cotxe combina rendiment i eficiència amb el seu motor híbrid d'alta eficiència d'1,5 litres i el seu avançat sistema híbrid. En total, l'autonomia pot assolir els 1.400 quilòmetres.
N'ofereix assistència avançada al conductor de nivell 2 amb 19 funcions dissenyades per donar suport a una conducció més segura i còmoda, així com quatre modes de conducció (elèctric cigar, híbrid en sèrie, híbrid en paral·lel i transmissió directa del motor) perquè es pugui adaptar a les diferents condicions de la carretera i el trànsit.
El seu sistema d'infoentretenimient és compatible amb Apple CarPlay sense fil i HUAWEI HiCar, de manera que els usuaris puguin connectar els seus smartphones de manera còmoda. El cor de la cabina és el sistema intel·ligent Lion 5.0 AI, impulsat pel processador Snapdragon 8155 d'alt rendiment. S'executa en una gran pantalla dual de 24,6 polzades i s'inicia en tan sols dos segons.
Des de 2003, Chery és el principal exportador de turismes de marques xineses durant 22 anys consecutius. Ha registrat un creixement considerable en els últims anys, amb vendes que van assolir els 2,6 milions de dòlars (2,2 milions d'euros) en vehicles el 2024, representant un augment interanual del 38%.