Se suposa que contaminen menys que els vehicles de combustió; però, a un recent estudi, diuen justament el contrari: els cotxes amb motor PHEV emetrien fins a tres vegades més CO2 del que indiquen els seus fabricants.

endollable
 

Qui promou aquest estudi?

Darrere de l'estudi en qüestió hi ha la Fundació Transport and Environment (T&E), una entitat privada europea amb seu a Brussel·les i de la qual, a Espanya, formen part entitats com a Ecologistes en Acció o la Fundació Ecologia i Desenvolupament. El seu objectiu, expliquen, és "promoure el transport sostenible a Espanya i a Europa amb l'objectiu que estigui totalment descarbonitzat el 2050, sigui assequible per a tothom i no produeixi impactes en la salut".

Proves desenvolupades per la Universitat de Graz (Àustria)

Les conclusions deriven d'unes proves realitzades per tècnics de la Universitat de Graz a un BMW Sèrie 3, un Peugeot 308 i un Renault Megane equipats amb motor PHEV. Tots ells, explica la Fundació promotora de l'estudi, "van emetre més diòxid de carboni de l'anunciat quan es van provar a la carretera". El BMW, expliquen des de l'entitat "va contaminar fins al triple de la seva classificació oficial en un trajecte interurbà típic" i el 308 i el Megane, encara que van obtenir "millors resultats", van contaminar "entre un 20 i un 70% més de l'afirmat" en un trajecte de 55 km.

Menys autonomia de la que s'anuncia

A més de contaminar més, dos dels vehicles van mostrar menys autonomia elèctrica de la que s'anuncia. Així, el Peugeot només va oferir un 53% i el BMW va assolir un 74%. El Renault si que complia el que s'indicava.

Què planteja a l'entitat?

Des de l'entitat responsable de l'estudi indiquen que els vehicles PHEV, "encara que es venen com una solució per reduir les emissions" no són tal cosa perquè "les proves en condicions reals demostren que no és realment així". Per a ells, "som davant d'una altra prova més que afecta directament a les polítiques de descarbonització en ciutat". Per això, aconsellen a la DGT que no tracti igual els vehicles PHEV que els elèctrics i que se'ls apliquin imposats "en funció de la seva contaminació real". Els PHEV, acaben, no s'han de subvencionar.