Un nou cotxe volador elèctric anomenat Lilium Jet és el que està donant del qual parlar en els últims dies a Espanya. Ja que aquest serà capaç d'unir Màlaga amb Ceuta i Algesires.

El model està dissenyat amb 36 motors de reacció elèctrics i s'està sotmetent a proves en un centre de vols experimentals que està ubicat en un poble de Jaén.

El cotxe volador elèctric de Lilium i Hélity

L'utilitzar un cotxe volador elèctric a Espanya és cada vegada més a prop de ser una realitat, sobretot a les localitats de Màlaga, Ceuta i Algesires. Que formen un triangle Mediterrani clau i que de moment es recorren a helicòpters per resoldre les connexions aèries.

Darrere d'aquest projecte hi ha les empreses Lilium, que treballa amb vehicles elèctrics d'enlairament i aterratge vertical, i l'empresa Hélity, la qual és una aerolínia que serveix amb les connexions entre les 3 ciutats.

Lilium és una empresa alemanya que està donant molt bons resultats amb el relacionat amb el desplaçament aeri elèctric al món. En l'actualitat, compta amb un centre d'experimentació a Jaén.

Aquest centre compta amb els seus propis desenvolupaments en forma de petites aeronaus eVTOL i tenen la intenció de la vendre 5 d'ells a l'empresa Hélity.

La finalitat d'aquesta venda és el crear una xarxa eVTOL entre Andalusia i la ciutat africana, la idea és que ambdues empreses puguin oferir vols xàrter prèmium i de negocis als seus clients.

En l'actualitat, l'aerolínia utilitza un helicòpter Augusta Westlan AW.139 amb la capacitat per a 15 viatgers, aquest es fa servir per a vols regulars. Entre les característiques més destacades d'aquest nou cotxe volador elèctric és que es pot enlairar i aterrar de forma vertical.

Aquest és un concepte que s'utilitza des de fa anys en la indústria militar i que ha tingut molt bons resultats.

Aquesta empresa alemanya busca utilitzar el 100% d'energia elèctrica, perquè aquest pugui desplaçar-se d'un lloc a l'altre.

El que més ha cridat l'atenció d'aquest model de cotxe volador elèctric és que no compta amb l'estabilitzador vertical de cua. A més, van integrar els motors dins de les mateixes ales amb un sistema d'empenta vectorial que han desenvolupat.

Aquest cotxe té una velocitat de creuer de 280 quilòmetres per hora i amb una autonomia que li permet recórrer uns 250 km. Això és el que els permet cobrir els salts entre Ceuta, Màlaga i Algesires.