Porta 15 anys (2006) com a xarxa social encara que no seria fins a 2008-2009 quan va començar a popularitzar-se de veritat amb una eclosió més important un parell d'anys després. I és curiós, perquè twitter no ha canviat massa des que comencés a convertir-se en l'aliment diari de milions de persones al món.

Potser la variació més substancial va tenir lloc no fa massa quan els seus regidors van pensar que seria adequat passar de 140 caràcters per tuit a 280. El que va ser rebut amb dubtes al principi, s'ha revelat com la mida ideal perquè els tuitaires expressin les seves idees de manera ordenada i podent esplaiar-se prou.

Ara, twitter anuncia que en pocs dies eliminarà el que a la xarxa social es diuen Fleets, que no són cap altra cosa que les imatges que apareixen en la part superior de l'app de twitter en la seva versió mòbil i que desapareixen 24 hores després de pujar-les. O dit d'una altra manera, aquestes imatges que cada usuari pot mostrar a la manera dels famosos stories d'Instagram.

FleetsAquest és l'aspecte dels Fleets que desapareixeran

Des del 3 d'agost, els usuaris de twitter només veuran Spaces actius, les sales de xat d'àudio en viu de twitter, en la part superior de les seves apps. I aquells que no tinguin l'opció de gaudir d'àudios veuran altres possibilitats entre les quals trobarà GIFs, per exemple.

Twitter ha decidit eliminar els Fleets perquè no han funcionat com s'esperava i perquè no han incitat els usuaris a utilitzar twitter més temps o a tuitejar més.

Un dels cavalls de batalla de twitter ha estat el que els nous usuaris tuitegin regularment i no només llegeixin el que escriuen altres usuaris. Així, Fleets va ser creat com una oportunitat d'utilitzar aquesta espècie de stories per reduir la pressió entorn dels tweets.

Eliminar la funció Fleets ara pot resultar molt sobtat, ja que twitter la va llançar al novembre i va començar a provar anuncis en ella el mes passat. En aquell moment, la companyia es va referir als anuncis com un experiment per a uns quants anunciants. El que no està clar és si aquests anuncis de pantalla completa tornaran d'alguna una altra forma en l'app de twitter en el futur.

Segons els responsables de twitter, "si no estem evolucionant el nostre enfocament i reduint les funcions de tant en tant, no ens arriscarem prou. El que sí que farem serà continuar creant noves maneres de participar en les converses, escoltant els comentaris i canviant de direcció quan hi pugui haver una millor manera de servir a les persones que utilitzen twitter."