Quan ets un particular, quedar-se sense espai d'emmagatzemament al mòbil o al disc dur de l'ordinador és un problema; però si una cosa semblant t'ocorre quan, en lloc d'un simple usuari, ets una multinacional que fabrica automòbils, el problema adquireix proporcions bíbliques. A Toyota, al Japó, li ha succeït just això.

Planta Toyota Japon 1675643273 156499231 1200x675

 

Sense espai

I ho admeten ells mateixos, en una ostentació de transparència que els honra. Durant una jornada de la passada setmana, les operacions industrials de la divisió japonesa de Toyota automòbils es van aturar: després d'un manteniment, diuen que rutinari, els servidors que processes les comandes de peces es van quedar sense espai de prou emmagatzematge. D'inici, es va parlar d'un atac cibernètic, però l'empresa ho ha desmentit aquesta setmana.

Catorze plantes

La fallada va obligar a parar la producció en catorze plantes industrials de la companyia el 29 d'agost. Segons l'empresa, durant el procediment de manteniment, "es van esborrar i van organitzar les dades que s'havien acumulat a la base de dades, i es va produir un error a causa de la insuficiència d'espai al disc, el que va provocar la detenció del sistema." Què passaria si, per exemple, els servidors d'algun ministeri del Govern d'Espanya es veuen implicats en un incident similar? S'actuaria amb la mateixa transparència que Toyota?