Els taxis voladors estan cada vegada més a prop de ser una realitat, i no només vehicles que apareixen a les pel·lícules o novel·les de ciència-ficció. La Xina (per variar) és un dels països més avançats en el seu desenvolupament i adopció. De fet, els experts asseguren que podrien començar a transportar passatgers de manera recurrent en tot just uns anys: 2030. Hi ha diverses empreses realitzant proves en diferents localitats del país asiàtic, amb gran èxit, com EHang Holdings.

Als Emirats Àrabs Units també han començat els transports per aeronaus eVTOL de manera oficial a través del sistema Dubai Aerial Taxi, a la ciutat de Dubai, convertint-se en el primer sistema de taxi aeri elèctric operat dins d'una ciutat. França, Itàlia, el Japó i Corea del Sud també estan experimentant amb aquest tipus de vehicles, amb fases pilot o de planificació molt avançades, apuntant a un llançament a curt-mig termini.

Sens dubte, hi ha un interès en el transport de passatgers i mercaderies a través de taxis voladors, per la qual cosa cada vegada hi ha més jugadors al sector amb els seus innovadors proposades. Una empresa nord-americana acaba d'aconseguir una gran fita: completar el seu vol tripulat més llarg fins ara. Ha passat tan sols dos mesos després que comencessin els trajectes de prova.

El Midnight, el taxi volador estavella d'Archer Aviation

Archer Aviation Inc. és una companyia nord-americana amb seu a San José (Califòrnia) especialitzada en el disseny i desenvolupament d'aeronaus elèctriques eVTOL (enlairament i aterratge vertical). La missió d'aquestes aeronaus és transformar la mobilitat urbana mitjançant "taxis voladors" eficients, sostenibles i accessibles per a la població.

El seu producte estavella és el Midnight, un eVTOL que té capacitat per a quatre passatgers i un pilot. Per les seves característiques, és idoni per a trajectes urbans curts, ja que la seva autonomia és d'entre 20 a 50 milles (fins a 80 quilòmetres) i la seva velocitat màxima és de 240 quilòmetres per hora.

El vol tripulat més llarg del Midnight es va completar en Salines (Califòrnia); l'avió va romandre en l'aire durant 31 minuts i va recórrer una distància de 88 quilòmetres. La companyia va assegurar que va ser el vol més llarg fins ara, demostrant les capacitats de l'aeronau. Durant la prova, el Minight va assolir una velocitat màxima de més de 203 km/h, encara que la companyia va assegurar que en altres vols va arribar a fregar els 240 km/h en diferents patrons de vol.

Adam Goldstein, fundador i director executiu d'Archer, va afirmar sentir-se "orgullós de ser en la pista amb l'equip per a aquest vol. Superar la marca dels 80 quilòmetres a tota velocitat és un altre pas clar cap a la comercialització que demostra la maduresa del nostre programa".

Quatre pilots de prova, actualment, volen regularment el Midnight com a part de la campanya de certificació de la companyia. Cada vol que es compleix ajuda Archer a obtenir l'aprovació de l'Administració Federal d'Aviació (FAA); un pas important abans que es pugui començar qualsevol operació comercial.