Una carrera plena de fites li ha merescut a Jony Ive un lloc en la història d'Apple i en la del disseny. Però aquestes, gens menyspreables qualitats, no són les úniques que l'han fet conegut. En anys a la companyia de la poma mossegada, Ive va ser una de les persones més properes a Steve Jobs, formant una dupla creativa i una gran amistat, que sempre recorda i homenatja.
Jony Ive va sorprendre el món en anunciar la seva partida d'Apple el 2019, després de 30 anys al servei de la companyia per fundar la seva pròpia firma de disseny, LoveFrom. En aquell moment i malgrat que LoveFrom tenia com a client Apple, les especulacions quant a la seva decisió no es van fer esperar.
En una entrevista recent al podcast "Life in Seven Songs", l'excap de disseny d'Apple va abordar la seva relació amb Jobs, la seva sortida de l'empresa i altres temes d'interès.
Jony Ive recorda la seva amistat amb Steve Jobs
Jony Ive va respondre com va ser la seva primera trobada amb Steve Jobs, afirmant que el recordava clarament:
El que em va resultar sorprenent va ser que podia pensar i processar-me a mi mateix i desenvolupar una perspectiva i una opinió i desenvolupar idees, però amb prou feines podia descriure-les. Aquí hi havia algú que podia, gairebé sense pensar, descriure sentiments i percepcions d'idees i oportunitats realment complexes de manera senzilla".
La mestra darrere d'alguns dels productes més emblemàtics de la companyia, com l'iPhone i l'iPad, també va esmentar les motivacions centrals que van impulsar la seva decisió de deixar Apple després de 30 anys.
Vull dir, és una cosa molt natural, no?, que hi hagi capítols i deixar Apple va ser, en cert sentit, una cosa terriblement difícil de fer perquè estimava moltíssim l'empresa. I hi ha moments en què, ja saps, és hora de passar al següent capítol".
Aprofitant la sòlida relació que el va unir a Jobs dins d'Apple, Ive també va ser consultat sobre això:
No hi ha un sol dia en què no m'adoni de la seva pèrdua. No hi ha un sol dia en què no em senti agraït pel temps que vam passar junts i pel que vaig aprendre i el que vam descobrir".
Tot i que el seu temps a Apple sempre el farà una font d'interès, el podcast "Life in Seven Songs" va complir el seu objectiu de conèixer més Ive a través de set temes musicals, amb els quals va demostrar que el seu gust és tan exquisit com per al disseny. Aquí la seva selecció:
- "De Do Do Do, De Da Da Da" de The Police.
- "Tema principal/Carter agafa un tren" de Roy Budd.
- "Papa Era una pedra rodolant" de The Temptations.
- "No tu (Oblida't de mi)" de Simple Minds.
- "Defineix Ballar" de Thomas Newman.
- "40" de U2.
- "Aquest És El Dia" de Ivy.
Jony Ive en l'actualitat
Jony Ive es va unir a Apple el 1992 com a Director de Disseny. Va liderar l'equip de disseny d'Apple durant més de vint anys, i durant aquest temps va crear alguns dels productes més icònics de la marca, com l'iMac, PowerBook, MacBook, iBook, iPod, iPhone, iPad, Apple Watch, AirPods i HomePod.
Si bé la seva feina actual no arriba a conèixer-se massivament com els dissenys minimalistes i acurats dels productes Apple, Ive ha continuat la seva acurada feina en esdeveniments importants com el disseny de l'emblema reial del Rei Carles III, entre d'altres.