Elon Musk continua amb el seu particular revolució espacial i és per això que ara SpaceX es prepara per demolir la històrica rampa de llançament SLC-37, fins fa poc casa del vehicle de llançament de càrrega pesada d'un sol ús Delta IV Heavy de United Launch Alliance. Al seu lloc, l'empresa del magnat sud-africà pretén aixecar dues torres d'integració per a la Starship.

Florida es prepara per als coets més grans de la història

Recentment, la Força Espacial nord-americana ha publicat un informe preliminar que aplana el camí legal i mediambiental de SpaceX, ja que no s'han localitzat impactes significatius ni per a l'entorn ni per a la competència. Només falta el vistiplau definitiu, previst per a la tardor. Els treballs començaran amb el desmantellament de torres, passarel·les i sistemes. En aquest mateix terreny, SpaceX vol construir no només les torres de llançament, sinó també estructures de recuperació, dipòsits de combustible i un sistema complet de suport a terra.

Tot això té un propòsit i és aconseguir una mica el mai vist: llançar i aterrar fins a 76 Starship a l'any, només des d'aquesta base. Tanmateix, a aquesta dada cal sumar altres plataformes localitzades en Florida, Texas i Califòrnia. En total, SpaceX podria operar des de fins a nou rampes actives en menys de cinc anys. Aquesta aposta, com ja estàs comprovant, reflecteix el grau de dependència que tant la NASA com els militars tenen avui de SpaceX.

Malgrat les recents tensions entre Elon Musk i Donald Trump, la realitat és que ni l'Estació Espacial Internacional ni les missions crítiques de defensa no podrien mantenir-se sense els Falcon 9, Falcon Heavy i, esperem que aviat, la Starship. Aquests últims coets, tot un prodigi de la tecnologia aeroespacial, permetran enviar grans càrregues a l'òrbita, transportar tropes o equips entre continents i fins i tot tornar a la Lluna, amb el famós programa Artemis, o posar rumb a Mart.

Demolició de la rampa de llançament del coet Titan a Cap Canaveral

L'ampliació d'instal·lacions a Cap Canaveral inclou també el colossal edifici Gigabay, una fàbrica de 815.000 m² i 116 metres d'alçària que serà operativa el 2026. Fins aleshores, les Starship que siguin fabricades a Texas es traslladaran per mar, en posició horitzontal, fins i tot Florida. Aquesta notícia no és més que la confirmació que mentre SpaceX creix, els seus rivals encongeixen.

United Launch Alliance, per la seva part, ha reduït de set a dos les seves rampes actives, mentre que Blue Origin opera només en una. Alguns es queixen que els llançaments de la Starship podrien obligar-los a paralitzar les seves operacions per seguretat, però l'informe de la Força Aèria ho ha descartat. De fet, fins i tot els equips de SpaceX podran continuar treballant en la veïna SLC-40 durant les missions des de SLC-37.

El futur de l'espai nord-americà sembla que comença a estar molt més clar. Serà gran, serà reutilitzable i, si no passa gens estrany, tindrà el logo de SpaceX a cada cantonada. Amb un nou port espacial per al colós Starship, les possibilitats són infinites, sempre que Donald Trump no s'interposin al seu camí i en el de la ciència i l'exploració espacial.