Més de mil milions de persones a tot el món, el que representa un 15% de la població total, mundial té algun tipus de discapacitat, segons l'Organització Mundial de la Salut (OMS). Entre elles, caben circumstàncies que afecten la visió, a l'audició, a la mobilitat o la cognició i, per superar-les, l'accessibilitat i el disseny inclusiu dels dispositius electrònics i altres elements és moltes vegades crucial. Per conscienciar sobre la importància d'aquestes qüestions i, alhora, ajudar a les persones sense discapacitats a entendre els desafiaments quotidians que una persona amb discapacitat es veu obligada a superar, Sony ha organitzat un esdeveniment, l'Accessibility Empathy Lab, coincidint amb el Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Accessibilitat, que se celebra aquest 18 de maig.

sony2
 

Posar-se al lloc de l'altre

A través d'ulleres i guants de simulació, Sony ha demostrat als assistents a l'esdeveniment el que suposa tenir restringits els sentits, experimentar mobilitat reduïda a mans i dits per agafar, obrir o tocar objectes; disposar només d'audició parcial i tenir dificultats per escoltar certs tons o rangs i experimentar problemes de visió com l'agudesa visual reduïda, la visió borrosa, la degeneració retinal o les cataractes. A més, ha posat a disposició dels assistents exemples de tecnologia d'assistència i productes Sony amb solucions que ajuden l'accessibilitat.

Eines

A través de productes d'imatge digital, la companyia vol contribuir a ampliar el potencial de les persones amb discapacitat visual. Un exemple són les seves cambres|càmeres digitals que incorporen una funció de lector de pantalla que llegeix els menús i les pantalles de reproducció de vídeo en veu alta i un altre, la seva participació en el projecte Con els meus ulls, dirigit per QD Laser inc. Aquest projecte es basa en la imatge retiniana, un nou tipus de tecnologia de visualització làser que dibuixa una imatge directament a la retina mitjançant rajos làser de baixa intensitat. Així, amb l'equip|joc de càmera de projecció de retina disponible de moment als EUA i el Japó es busca que els 250 milions de persones que pateixen visió reduïda a tot el món puguin fer fotos i vídeos amb els seus propis ulls.

En un altre àmbit, el del so, Sony ofereix auriculars que es porten posats al coll, permeten rebre ctrucades i proporcionen un àudio clar i fàcil d'escoltar des de qualsevol dispositiu intel·ligent com a smartphones, tauletes o televisors sense molestar als altres. A més, permeten que es processin els sons ambientals per mantenir-se sempre connectat a l'entorn. Finalment, en l'àmbit dels videojocs, Sony ha desplegat recentment les etiquetes d'accessibilitat en PlayStation®Store per veure fàcilment quines característiques d'accessibilitat té el joc que es desitja jugar.

Prioritat

L'accessibilitat, expliquen des de Sony, "no deixa de ser una de les quatre àrees d'enfocament clau en l'estratègia de sostenibilitat" d'una companyia que, indican,"aprovecha la creativitat i la tecnologia per continuar millorant l'accessibilitat dels seus productes, serveis, experiències i llocs de treball a través del seu compromís amb un futur inclusiu que busca crear un món del qual tots ens sentim part".