El 22 d'octubre de 2001 Steve Jobs va pujar a l'escenari per presentar al món el primer iPod. D'això ja han passat gairebé 14 anys i des de llavors hem pogut veure diferents generacions i models del reproductor de música, encara que fa dos anys que l'iPod Touch no rep una actualització. Avui, degut a l'arribada d'Apple Music podríem estar assistint als últims dies de l'iPod.
Fa poc comentàvem que l'iPod a dia d'avui és més popular que l'Apple Watch en les cerques d'Internet, tanmateix sembla que això no és suficient per evitar el final d'aquest dispositiu. A més, a això cal sumar-li l'arribada de l'iPhone en el 2007 com un dispositiu 3 en 1, "un iPod, un telèfon i un dispositiu per connectar-se a Internet", moment considerat com el principi del final de l'iPod.
El nou servei de música en streaming presentat per Apple a la WWDC 2015 seria el que posaria el punt final a la història de l'iPod. Apple Music es postula com un servei molt prometedor que comptarà amb un bon nombre d'usuaris al llarg i ample del món, per la qual cosa l'iPod ho tindria les coses bastant difícils.
L'iPod té els dies comptats després de l'arribada d'Apple Music?
L'iPod ha estat tota una revolució dins del mercat dels reproductors de música durant més d'una dècada, però ara estaria vivint els seus últims dies després que la companyia presentés Apple Music. L'iPod va arribar com un aparell que permetia a l'usuari emmagatzemar i portar amb si a tot arreu fins a 1.000 cançons, però al llarg de la seva història ha anat patint diversos cops.
Com dèiem anteriorment, l'arribada de l'iPhone va suposar un dur cop per a l'iPod, ja que en el smartphone també es podien emmagatzemar cançons i escoltar-les en qualsevol lloc, però a més servia per realitzar trucades i connectar-se a Internet. Però la puntilla l'ha rebut durant la WWDC 2015, quan la companyia nord-americana va presentar Apple Music, el seu servei de música en streaming que oferirà als usuaris milions de cançons.
Després que els de Cupertino donessin a conèixer Apple Music la paraula "iPod" va desaparèixer de la pàgina principal de la seva web a la barra superior per donar pas al nou servei de música en streaming. A dia d'avui, l'únic supervivent és l'iPod Touch, el qual ja va per la seva cinquena generació.
L'iPod Touch compta amb connexió a Internet a través de WiFi i no rep una actualització des de l'any 2013, una altra de les coses que fa pensar que el seu final podria estar més a prop del que imaginem. A més, cal tenir en compte que les vendes de l'iPod fa temps que s'han anat estancant i no remunten.
Si ens fixem en altres models veiem com l'iPod Nano no s'actualitza des del 2012 i el model Shuffle no ho fa des del 2010, any en què van començar a caure les vendes del reproductor.
Apple evoluciona per adaptar-se als nous temps
Amb Apple Music, la companyia de Tim Cook podrà competir amb altres serveis de música en streaming del mercat com Spotify o Deezer, els quals ofereixen als usuaris un catàleg amb milions de cançons. Per altra banda, amb Apple Music no només donarien d'esquena a l'iPod, també estarien deixant en un segon pla iTunes.
iTunes va arribar l'any 2000 com un nou sistema de comprar cançons i discos per Internet de forma legal. No obstant això, aquest mercat ha anat evolucionant i l'arribada dels serveis de música en streaming ha fet que les vendes de música hagin perdut força, sobretot si tenim en compte que hi ha serveis que ofereixen opcions freemium a més de les premium.
Així doncs, Apple hauria decidit canviar la seva estratègia per adaptar-se als nous temps llançant Apple Music. A més, en aquesta ocasió la companyia no ha volgut limitar el seu servei als dispositius iOS, ja que els usuaris d'Android també comptaran amb una aplicació per escoltar música en streaming a través d'Apple Music.
