Un dels grans canvis que ens trobem en passar d'un cotxe «tradicional» de gasolina a un d'elèctric és la recàrrega de la bateria. El temps que tarda a fer-ho depèn de diversos factors, com la seva capacitat, la potència del carregador, en quin nivell es troba i el tipus de càrrega (des de lent fins a ultraràpid). Els vehicles relativament moderns compten amb tecnologies de càrrega ràpida que permeten tenir-lo llest en menys d'una hora.

A part de recarregar-los a casa a través d'endolls especials tipus Wallbox (ja que els normals, en els quals connectem l'smartphone o televisor) tardarien fins a gairebé un dia en completar la càrrega, també hi ha estacions de càrrega públiques en diferents establiments, com aparcaments de centres comercials o aeroports.

El grup Hyundai Motor, que també inclou a la firma Kia, està innovant al sector amb nous robots de càrrega potenciats amb intel·ligència artificial a l'aeroport d'Incheon (la tercera ciutat més gran de Corea del Sud, després de Seül, la capital, i Busan). Amb ells es busca integrar la mobilitat del futur a una de les infraestructures més freqüentades del món.

La solució a càrrega de cotxes elèctrics més còmoda i ràpida en entorns freqüentats

Els robots de càrrega autònoma (ACR, per les seves sigles en anglès) amb IA s'encarreguen per si sols de la recàrrega dels vehicles elèctrics, oferint una solució ràpida i còmoda tant per als usuaris com per als operaris de l'aeroport. Es tracta d'una iniciativa fruit de la col·laboració entre el grup Hyundai i la Corporació de l'Aeroport Internacional d'Incheon (IIAC).

L'objectiu de la col·laboració és provar que la intel·ligència artificial i la robòtica poden treballar juntes per fer que la càrrega dels vehicles elèctrics sigui més intel·ligent i eficient en espais públics altament freqüentats. La tecnologia ja compte amb les certificacions de seguretat de Corea (KC) i la Unió Europea (CE), per la qual cosa si compleix els objectius, podria veure's en el futur en altres zones de Corea del Sud i països asiàtics o europeus.

Hyundai i Kia treballaran per perfeccionar el maquinari i programari dels robots al mateix temps que exploren maneres de connectar-los amb sistemes d'estacionament intel·ligents i recuperar informació dels usuaris en temps real. S'espera que aquests robots autònoms exerceixin un paper clau en la modernització de l'aeroport i la seva transformació en un "Centre d'innovació en IA d'aviació".

El grup Hyundai té per objectiu oferir una experiència de mobilitat més convenient i millorada a través d'una solució de càrrega automàtica personalitzada que es pot utilitzar en qualsevol entorn. També esperem treballar amb l'aeroport internacional d'Incheon per construir diverses infraestructures de mobilitat i liderar el futur ecosistema de mobilitat

Kia s'encarregarà també de desenvolupar serveis al núvol per donar suport als robots. El segon fabricant d'automòbils més gran de Corea del Sud està, al seu torn, treballant per integrar els robots amb sistemes d'aparcament intel·ligents, la qual cosa podria permetre'ls identificar i atendre vehicles de forma més eficients en un entorn complex.