Els Estats Units, igual com altres països al món, ofereixen incentius fiscals per comprar cotxes elèctrics amb l'objectiu de promoure la seva adopció, ja que els convencionals de gasolina no són tan sostenibles en emetre gasos contaminants. Al moment d'escriure aquestes línies (principis de juliol de 2025), hi ha un crèdit fiscal federal de fins a 7.500 dòlars. Però per obtenir-lo cal complir alguns requisits.

El cotxe elèctric que es vulgui comprar ha de ser nou i estar acoblat als Estats Units. A més, el comprador no ha de superar els 150 mil dòlars d'ingressos anuals si és solter, o 300 mil dòlars per a parelles casades. D'altra banda, el preu límit del vehicle ha de ser de 55 mil dòlars per a automòbils o 80 mil dòlars per a SUVs i camionetes.

Encara que la Cambra|Càmera de Representants del país nord-americà hauria estès l'ajuda fins a finals d'any, podria desaparèixer a finals de setembre; la culpa és del Partit Republicà, que es mostra en contra dels crèdits fiscals per a vehicles elèctrics. En cas d'aconseguir-ho, seria una molt mala notícia per a Elon Musk, ja que el seu Tesla és un dels principals fabricants d'aquest tipus de cotxes als Estats Units.

Els Estats Units estan abandonant l'energia solar i les bateries per a emmagatzemament d'energia. Dos dels negocis més importants de Tesla

Elon Musk, fundador de Tesla, va tornar a utilitzar la seva influència en les xarxes socials (el seu perfil oficial a la xarxa social X compta amb més de 220 milions de seguidors) per denunciar el projecte de llei proposat que eliminaria el crèdit fiscal per a l'adquisició d'un nou vehicle elèctric acoblat als Estats Units. Al juny, el magnat sud-africà va utilitzar aquest mateix altaveu per criticar Donald Trump, el seu antic amic, encara que hagués finançat la seva candidatura presidencial amb centenars de milions de dòlars.

Les vendes de Tesla s'han desplomat a tot el món, especialment a Europa. Tanmateix, els Estats Units s'han mantingut com un bastió. El motiu? Que la majoria dels vehicles elèctrics que Tesla ofereix als Estats Units pot optar a l'ajuda de 7.500 dòlars. En cas d'aprovar-se la llei, el preu dels cotxes de la companyia s'encariria.

No obstant, Musk assegura que la seva oposició al projecte de llei no té res a veure amb els crèdits fiscals per a vehicles elèctrics. En alguna ocasió ha afirmat que aquests ajuts beneficien més els seus rivals que Tesla. Però el multimilionari creu que tot el projecte de llei de pressupostos és un malbaratament i que es necessita un tercer, afirmant que, de fet, "vivim en un país de partit únic: el PARTIT DEL PORC!"

 

A les seves últimes publicacions també hi ha crítiques sobre l'abandonament de l'energia solar i l'emmagatzemament de bateries per part dels Estats Units, que són justament dos dels negocis cada vegada més importants per a Tesla, els quals es veurien greument perjudicats pel pressupost. Pel que sembla, Tesla depèn cada vegada més de la venda de crèdits de carboni a altres fabricants d'automòbils per mantenir la seva rendibilitat.