Per aquest costat del món, HUAWEI és coneguda pels seus telèfons mòbils intel·ligents, tablets, ordinadors portàtils i altres dispositius, com a smartwatches d'alta gamma atapeïts de funcions esportives i de salut per millorar la nostra vida. Tanmateix, la companyia asiàtica té altres línies de negoci, algunes de fins i tot més importants i lucratives que la dels gadgets esmentats anteriorment, com les xarxes i telecomunicacions (de fet, és un dels tres gegants en infraestructura de telecomunicacions, juntament amb Ericsson i Nokia, a nivell global).

Igual com altres companyies tecnològiques, HUAWEI també s'ha endinsat en el sector de l'automoció i mobilitat elèctrica. Això sí, no fabrica automòbils de forma directa, sinó que proporciona la seva tecnologia a altres firmes: sistemes d'infoentretenimiento, LiDAR i sensors per a conducció autònoma, a més de programari relacionat amb cotxes intel·ligents. Sota l'aliança automotriu HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance), HUAWEI ha col·laborat amb fabricants xinesos com Seres, BAIC i Changan per desenvolupar models com l'AITO M5, M7 o el nou M8.

De fet, l'AITO M8 està cridant l'atenció a tot el món per haver obtingut una qualificació de "cinc estrellas+" en l'avaluació de seguretat i col·lisió de C-NCAP, la qual cosa el converteix en el cotxe més segur de la Xina, segons els estàndards de 2024. Aquest és només un dels detalls pels quals l'AITO M8 és especial, ja que la seva mida i autonomia també són molt destacables.

El millor vehicle de 2024, segons les proves del programa C-NCAP

L'AITO M8, desenvolupat en col·laboració amb Seres, està sent tot un èxit al mercat xinès. Ja s'han lliurat més de 56 mil unitats des del seu llançament, que va tenir lloc el mes d'abril passat. Haver obtingut una qualificació tan alta en el programa C-NCAP no fa més que reforçar el sentiment que és un gran cotxe elèctric intel·ligent. Aquest programa, dirigit pel Centre d'Investigació i Tecnologia Automotriu de China (CATARC), avalua la protecció dels ocupants, la seguretat dels usuaris vulnerables de la carretera i els sistemes avançats d'assistència al conductor, entre altres detalls.

La qualificació que va obtenir l'AITO M8 va ser del 93,7 %, la qual cosa el converteix en el vehicle més ben qualificat segons l'estàndard de 2024. La versió bàsica EREV de sis places va sobresortir en la categoria de seguretat activa amb un 96,34 %, gairebé un 10 % per sobre de la mitjana dels vehicles avaluats. La seva frenada d'emergència automàtica (AEB) i els sistemes d'il·luminació van obtenir una qualificació pràcticament impecable, segons va informar CarNewsChina.

L'AITO M8 EREV està propulsat per un sistema de tracció total amb dos motors que genera una potència màxima de 526 CV. Amb un extensor d'autonomia turboalimentat d'1,5 litres, el SUV incorpora una bateria LFP de 37 kWh o una bateria ternària NMC de 53,4 kWh, que ofereix una autonomia estimada de 200 i 310 quilòmetres, respectivament. No obstant això, amb l'extensor d'autonomia inclòs, l'autonomia pot assolir els 1.520 quilòmetres. Això el converteix en un dels crossovers elèctrics de més autonomia del mercat.