Durant el segon trimestre de 2023 es preveu un increment del 140% de les reclamacions aèries respecte de les registrades en el mateix període d'abril a juny de 2022, segons les dades de l'empresa Reclamio, especialitzada a gestionar les reclamacions dels passatgers aeris. Durant el primer trimestre d'aquest any, les reclamacions aèries gestionades són superiors en un 160% a les del mateix període de 2022.

Aeroport de Barcelona-El Prat
 

El trànsit aeri està gairebé en les mateixes xifres que abans de la pandèmia

La recuperació del trànsit aeri ja se situa a Espanya en el 98% respecte de les xifres prepandèmia de 2019 i en el 92% en la resta d'Europa. Les principals aerolínies low cost (Ryanair i Vueling) superen ja de fet les xifres operatives de 2019. "Aquesta recuperació del trànsit aeri, sumat a l'inici de la temporada d'estiu -d'abril a octubre- que també comportarà un major nombre de vols i als diferents dies festius de l'època -Setmana Santa, 1 de maig i San Isidro, entre d'altres- provocarà que augmenti de nou la saturació dels aeroports espanyols en els propers mesos", indica Noemí Fernández, gerent de Reclamio.

Les reclamacions van augmentar ja durant el primer trimestre

Durant el primer trimestre, Reclamio ja ha gestionat un 160% més de reclamacions que el 2022, un clar indicador de la recuperació del trànsit aeri i de la tendència creixent en el nombre de reclamacions dels passatgers. Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat continuaran sent els principals aeroports afectats, igual com ja va ocórrer l'any anterior. A aquests dos, Reclamio preveu que se sumeixen també alguns dels aeroports de destinacions tradicionalment vacacionals, com els de les Balears (Mallorca, Menorca i Eivissa), les Canàries (Gran Canària i Tenerife nord) i Andalusia (Màlaga i Sevilla). Els motius principals de les reclamacions es deuran a la pèrdua, retard o danys als equipatges, als retards en els vols i a les cancel·lacions.