L'operació sortida de Sant Joan comença amb complicacions aquest divendres. A la principal via catalana, l'AP-7, hi ha un carril tallat a l'altura de Santa Perpètua de Mogoda en sentit nord a causa d'un camió incendiat. Aquest tall està provocant cues de fins a set quilòmetres en sentit Girona, des de Santa Perpètua de Mogoda fins a Sant Cugat del Vallès i la sortida 18 es manté tallada per tasques de neteja de la via. Segons ha informat el Servei Català de Trànsit (SCT), el succés ha obligat en un primer moment a tallar tota la via d'alta capacitat en sentit nord, mentre els cossos d'emergències feien les tasques d'apagament del foc.
🔴Estat del trànsit a Catalunya en temps real: carreteres tallades, incidències i retencions
❌ Es manté un carril tallat i la sortida 18 tallada a l'AP-7 a Santa Perpètua de Mogoda en sentit nord, per tasques de neteja de la via
— Trànsit (@transit) June 20, 2025
🔴 #Retencions de 8-9 km des de Sant Cugat del Vallès pic.twitter.com/RRRWpqRDXr
L'AP-7 també registra retencions de 10 quilòmetres en sentit sud entre la Roca del Vallès i Llinars del Vallès, en sentit sud, i 7 quilòmetres entre Montornès del Vallès i Mollet del Vallès, en sentit nord. A banda d'aquesta via, també es registren retencions de 6 quilòmetres en sentit nord i de 4 quilòmetres en sentit sud a la B-10, al nus de la Trinitat, a Barcelona. Una altra de les vies més congestionades aquesta tarda és la C-32. A l'autopista del Maresme hi ha 3,5 quilòmetres de retencions entre Cabrera i Vilassar i 6 quilòmetres entre Argentona i Cabrils. A la C-65 a Llagostera hi ha un carril tallat en sentit Palamós per un accident, que està provocant retencions en un tram de més de 4 km. Per aquest accident, també es veu afectada la C-35, amb retencions de 3 km.
❌ A la C-65 a Llagostera hi ha 1 carril tallat en sentit Palamós per #accident.
— Trànsit (@transit) June 20, 2025
🔴 Es registren retencions en un tram de més de 4 km. pic.twitter.com/2fkTJItKhI
Mesures especials de circulació
D'altra banda, ja s'ha obert el carril addicional en sentit contrari a l'AP-7 entre Montornès i Sils, en sentit Girona. En aquest tram, la velocitat és de 100 km/h (80 km/h en el carril addicional). Pels camions exempts de restriccions, la velocitat és 80 km/h, per la dreta i sense fer avançaments. A més, el dissabte al matí també s’instal·larà un altre carril addicional al tram sud de l’AP-7 entre Martorell i Banyeres del Penedès. Enguany es preveu una sortida de 470.000 vehicles de l'Àrea Metropolitana de Barcelona entre les 15:00 h de divendres i les 15:00 h de dissabte.