El transport, se suposa, funcionarà amb motors d'hidrogen que podran estar alimentats per piles de combustible o, també, cremar aquest gas com va demostrar recentment Rolls-Royce. Tot això, tanmateix, és a data d'avui més teòric que pràctic i, per això, les grans marques treballen també en sistemes alternatius. Una d'elles és Renault Trucks, que acaba de presentar a Espanya la primera unitat E-TECH- T que rodarà pel país.

Nestle Renault trucks
 

Per a un proveïdor logístic de Nestlé

El camió forma part ja de la flota d'Empreses Masiques, amb seu a Barcelona. La incorporació d'aquest camió al parc mòbil de l'empresa té, precisament, a veure amb Nestlé, multinacional que pretén ser neutra en emissions el 2050. Per aconseguir-ho, exigeix ja als seus proveïdors que electrifiquin els seus parcs mòbils. Masiques, que vol continuar treballant amb la multinacional Suïssa, no ha dubtat: el Renault E-TECT T serà el primer camió del seu tipus rodant per vies espanyoles.

Com és?

El vehicle es mou gràcies a sis packs de bateries d'ió liti amb una capacitat total de 540 kWh. Aquestes bateries alimenten tres motors elèctrics que totalitzen 660 CV i, gràcies a això, el camió és capaç de cobrir fins a 430 quilòmetres diaris per subministrar cafè arribat al Port de Barcelona a la fàbrica de cafè soluble i càpsules Dolce Gusto de Girona i a la de cafè BONKA DE Reus. Apostar per aquesta unitat 100% elèctrica és una forma d'avançar en el nostre compromís amb la sostenibilitat", ha confirmat José Miguel Masiques, CEO d'Empreses Masiques.