Si el futur de l'aviació es vincula als combustibles verds que, entre altres llocs, es produiran previsiblement a Móstoles; el del transport marítim té a veure amb el metanol, verd. Projectes com el de Maersk ho demostren i, ara, s'uneix a aquesta revolució una altra empresa, el Grupo Ansasol. L'empresa malaguenya, fins a ara especialitzada en desenvolupaments fotovoltaics, disposa d'una unitat de negoci denominada Hydron especialitzada en hidrogen verd que té previst construir la planta de producció de metanol verd prevista més gran a Europa. La construiran a Huelva.

accessos moll|molla sud huelva
 

Al port de Huelva

MetGreenPort, que així es denomina el projecte, contempla la producció al Port de Vuelva de metanol verd a partir d'hidrogen renovable generant mitjançant electròlisi de l'aigua. El procés s'alimentarà amb energies d'origen renovable i diòxid de carboni que es capturarà de les emissions que generen les empreses del Pol Químic de Huelva. No és, a més, l'únic projecte d'aquest tipus previst a la zona, ja que Siemens pretén produir hidrogen verd a la zona.

El metanol verd

La planta, construïda a les instal·lacions de l'Autoritat Portuària de Huelva (APH), unida a altres projectes en desenvolupament establerts a la zona, convertiran a la regió en un dels principals pols|polos energètics europeus. No es tracta, a més, d'un projecte únic, perquè Ansasol té previst aixecar més plantes similars a Extremadura i Andalusia. En una primera fase, programada per a 2027, es durà a terme la construcció i posada en marxa a Huelva de la planta de producció d'e-metanol, amb una capacitat de 150.000 tones. En la segona fase, prevista per a 2029, les infraestructures de Enagás destinades al transport d'hidrogen verd permetran la interconnexió de fins a un milió de tones.